FANDOM

Bazylika we Franciadzie – lokacja w Assassin's Creed: Unity. Największy budynek we Franciadzie i jednocześnie budowla sakralna.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Historia Edytuj

Pracę nad budową bazyliki rozpoczęły się w 475 roku. Kościół został wzniesiony na terenie dawnego cmentarza i miał być miejscem spoczynku św. Dionizego. Od X do XVIII wieku pod kościołem grzebano francuskich władców. W 1135 roku opat Suger rozpoczął przebudowę bazyliki która zakończyła się dopiero w 1281 roku. Bazylika ta była po przebudowie pierwszym budynkiem wzniesionym w stylu gotyckim. W 1793 roku za zgodą Konwent nekropolia pod kościołem została zbezczeszczona a kościół obrabowany z spoczywających w nim kosztowności.

W grze Edytuj

Bazylika jest pilnowana przez wojska francuskie. pod ołtarzem znajduje się wejście do podziemi gdzie spoczywają władcy francuscy. W 1794 roku asasyn Arno Dorian włamał się do bazyliki i przedostał się do katakumb pod nią. Odnalazł on grób Ludwika XIII i zabrał ukryty w nim manuskrypt Markiza de Condocrete. W jednej ze ścian bazyliki zamurowany jest Orzeł Sugera – potężna broń, do której można się dostać tylko dzięki zwojom Sugera, których położenie można odkryć dzięki odnajdywaniu specjalnych symboli. Najwyższa wieża kościoła jest również punktem obserwacyjnym.

Galeria Edytuj