Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Baza danych:Santa Maria del Fiore Typ: Miejsce → Florencja Główny artykuł: Santa Maria del Fiore
Santa Maria del Fiore (baza danych)
SANTA MARIA DEL FIORE
Santa Maria del Fiore to jeden z największych kościołów w Italii, największy budynek Florencji, który przez wielu uważany jest za pierwsze arcydzieło architektury Renesansu.

Mimo że Arnolfo di Cambio zaprojektował kościół w 1296 roku, budowy kopuły nie rozpoczęto aż do początku piętnastego wieku. Cambio od dawna już nie żył i żaden z architektów nie miał pojęcia, jak wybudować tak olbrzymią kopułę – we Florencji zakazane było używanie przypór, a zaprawa murarska potrzebowała kilku dni na związanie.

Ale nie wszystko było stracone. Filippo Brunelleschi, architekt który został wcześniej pokonany w konkursie na projekt drzwi Baptysterium, powrócił na plac boku, wygrywając konkurs na wybudowanie kopuły. Górował nad Lorenzo Ghibertim, architektem, z którym wcześniej przegrał!

Brunelleschi zaprojektował maszyny, za pomocą których dostarczano cegły robotnikom pracującym nad kopułą i jednocześnie udało mu się wybudować całą kopułę bez użycia krążyny (konstrukcji wspierającej kopułę podczas układania cegieł). Kopułę ukończono w 1436 roku, zużywając na jej konstrukcję ponad 4 miliony cegieł.

Latarnia została dodana po śmierci Brunelleschiego w 1446 roku, podobno są w niej święte relikwie. Krążą również plotki na temat całego grobowca nieznanego pochodzenia, znajdującego się w środku.
Database AC2
Advertisement