Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Baza danych:Santa Croce Typ: Miejsce → Florencja Główny artykuł: Santa Croce
Santa Croce (baza danych)
SANTA CROCE
REBECCAC84: W tym znanym miejscu znajduje się jeden z symboli, o których wspominał Shaun. Powinieneś go poszukać!

Basilica di Santa Croce (Bazylika Świętego Krzyża) to największy franciszkański kościół świata. Znajdują się w nim freski Giotta, a w krużganku kaplica zaprojektowana przez Filippa Brunelleschiego, uważana za jedno z arcydzieł architektury epoki Renesansu.

Według Świętego Franciszka oraz franciszkańskiej interpretacji Biblii, Chrystus nakazał swym wyznawcowm przyjęcie ślubów ubóstwa: „Tedy rzekł do nich: Nie bierzcie nic na drogę, ani laski, ani chleba, ani pieniędzy, ani dwóch sukien miejcie”. Więc… jak właściwie katolicki zakon, który składał śluby ubóstwa i traktował je jako swoją największą wartość, mógł wznieść tak bogaty kościół?

Cóż, w 1322 roku papież ogłosił, ze franciszkańskie śluby ubóstwa są niezgodne z naukami Kościoła i że Chrystus w rzeczy samej miał swoje prywatne rzeczy i chciał, by jego wierni również mieli swoje. To oczywiście oznaczało, że franciszkanie od tej chwili musieli gromadzić pieniądze i ziemie, a następnie przekazywać je papieżowi, udowadniając jednocześnie, że interpretacja słów Biblii może być zaskakująco dochodowa (szczególnie, gdy jest się papieżem).
Database AC2
Advertisement