Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Baza danych:Palazzo Medici Typ: Miejsce → Florencja Główny artykuł: Palazzo Medici
Palazzo Medici (baza danych)
PALAZZO MEDICI
Pałac Medyceuszy został ukończony w 1455 roku przez nadwornego architekta Cosimo de' Medici (Kosmy) imieniem Michelozzo di Bartolomeo Michelozzi. Miała to być prywatna rezydencja rodziny Medyceuszy. Zaprojektowano go zgodnie z wartościami humanizmu, dominującej ideologii Renesansu, która stara się zaangażować widza konstrukcjami wybudowanymi według właściwych proporcji.

Tak przynajmniej brzmi teoria, ale efekt jest trochę inny: z zewnątrz pałac wygląda niepokojąco i odpycha ludzi. Gdyby fasada potrafiła mówić, powiedziałaby: „Cofnij się! To nie jest miejsce dla ciebie! Nie jesteś wystarczająco ważny, żeby tu wejść!”

Wewnętrzne podwórze, które oglądali wyłącznie Medyceusze i ich goście, nie ma w sobie nic z surowości i ostrości zewnętrznej fasady. Zdaje się mówić: „Przybyłeś, witaj w raju!”

W rzeczywistości, Cosimo jednocześnie zaakceptował projekt podwórza i odrzucił wcześniejszy plan Brunelleschiego, dzięki któremu pałac miał znacznie bardziej otwartą fasadę. Cosimo chciał mieć fortecę Medyceuszy w samym środku Florencji.
Database AC2
Advertisement