Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Baza danych:Palazzo Ducale di Venezia Typ: Miejsce → Wenecja Główny artykuł: Palazzo Ducale di Venezia
Palazzo Ducale di Venezia (baza danych)
PALAZZO DUCALE DI VENEZIA
Palazzo Ducale (Pałac Dożów) budowano w gotyckim stylu w latach 1309–1424, miała to być rezydencja doży czy raczej jego więzienie, ponieważ po wyborze doży rzadko pozwalano mu wychodzić z Pałacu.

Doża był najwyższym zwierzchnikiem Wenecji i pełni swą funkcję dożywotnio. W 1172 wybór nowego doży został powierzony Quarantii, komitetowi Czterdziestu, o którego składzie decydowała Wielka Rada Wenecji.

Wenecja lubiła postrzegać siebie samą jako Republikę, co oznaczało, że lud mógł uczestniczy w rządach. Gdy doża zajmował swą posadę, przedstawiano go ludziom słowami: „Oto doża, jeśli tak się wam podoba”. W rzeczywistości członkowie Wielkiej Rady byli wybierani przez Quarantię, a potem sami wskazywali, kto wchodzi w skład Quarantii. Zauważasz tu pewien problem?

Kandydatów do Wielkiej Rady wybierano z mikroskopijnej grupy, w skład której wchodziły wyłącznie rodziny szlacheckie i mimo że doża mógł wyznaczyć do Rady kogokolwiek, nominację musiała zatwierdzić i Quarantia, i sama Rada. Większość ludności była niewykształcona, dlatego też zasady elekcji były celowo zagmatwane. Rada kontrolowała straż miejską, a w Wenecji było tak, jak wszędzie: zwykli ludzie nie mieli łatwego życia.
Database AC2
Advertisement