Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Baza danych:Ottaviano Riario Typ: Ludzie → Kontakty Główny artykuł: Ottaviano Riario
Ottaviano Riario (baza danych)
OTTAVIANO RIARIO
Rok narodzin: 1479.
Profesja: Hrabia, szlachcic.

Ottaviano rozpoczął służbę dla Republiki Florencji jako condottiero, mając 19 lat. Zrobił to na prośbę swojej matki, Cateriny Sforzy, która pragnęła wzmocnić przyjacielskie stosunki z Florencją. Dowodził setką ludzi z Forlì, ale już po roku zerwał kontrakt, ponieważ miasto nie było w stanie płacić za jego usługi.

Ottaviano jest opisywany jako otyły głupiec, manipulowany przez matkę. Mimo to papież Aleksander VI (Rodrigo Borgia) zaproponował mu rękę swej córki Lukrecji. Dlaczego? Ponieważ Rodrigo uznał, że może tolerować takie cechy u swego zięcia, póki zięć umożliwia mu kontrolowanie terenów Forlì i Imoli. W dodatku Lukrecja była prawdziwą modliszką – jej małżeństwa nigdy nie trwały zbyt długo. Mężowie często podpisywali oficjalne przyznanie się do impotencji albo po prostu znikali. Roztropna Caterina odrzuciłą propozycję, co rozsierdziło papieża tak bardzo, że jego syn Cesare zaatakował Forlì.

Gdy Caterina została wygnana przez Cesare i zamieszkała we Florencji, kierowany przez nią Ottaviano próbował przekonać nowego papieża, Juliusza II, do przywrócenia mu tytułu władcy Imoli i Forlì. Zamiast tego Ottaviano sprzedał Juliuszowi roszczenia rodu Riario do tych ziem.
Database AC2
Advertisement