Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Baza danych:Lorenzo de' Medici Typ: Ludzie → Kontakty Główny artykuł: Lorenzo de' Medici
Lorenzo de Medici (baza danych)
LORENZO DE' MEDICI
Rok narodzin: 1449.
Profesja: Władca Florencji.

Lorenzo de' Medici (Wawrzyniec Wspaniały) jednocześnie podtrzymywał marzenia o Republice Florencji i dawał ludziom niewiele prawdziwej władzy. Sprawnie zarządzał renesansową Florencją w jej Złotej Epoce.

Dziadek Lorenza, Cosimo (Kosma), stworzył bank Medici, jedną z najpotężniejszych instytucji finansowych w Europie, co dało mu niewyobrażalne wręcz bogactwo.

Lorenzo, uważanego za najmądrzejszego wnuka Cosimy, wysyłano z misjami dyplomatycznymi już jako dziecko. Jego ojciec był niezdarny i chorowity. Matka poetka przedstawiła Lorenzo wielu znanym artystom i zaszczepiła w nim miłość do kultury i sztuki.

W 1469, gdy miał zaledwie dwadzieścia lat, Lorenzo został głową rodu Medici i szybko zdobył kontrolę nad władzami Florencji dzięki przyjaciołom w radzie miejskiej, łapówkom, strategicznym małżeństwom i groźbom. Pod władaniem Lorenzo Florencja rozkwitała. Dzięki niemu walczące państwa włoskie zawarły pokój, a pod jego nadzorem powstały arcydzieła takich twórców jak Botticelli i Michał Anioł.

Lorenzo był szczęśliwszy, tworząc poezję i rządząc zza kulis, niż kierując rodzinnym bankiem. Za jego życia upadło wiele placówek banku, a pieniądze rodu Medici marnowano na takie bzdury jak turnieje rycerskie.

Lorenzo zmarł w 1492 r. Był bliski bankructwa, nie zdołał zapobiec negatywnej reakcji społeczności na jego bogaty styl życia i przejęciu władzy przez szalonego mnicha Savonarolę.
Database AC2
Advertisement