Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Baza danych:Firenze Typ: Miejsce → Florencja Główny artykuł: Florencja
Firenze (baza danych)
FIRENZE
Założona przez Juliusza Cezara w 59 r. p.n.e., Florentia, jak nazwali ją Rzymianie, szybko stała się wielkim centrem handlu.

Po złupieniu Rzymu w V wieku, Ostrogoci zajęli miasto. Pod ich rządami był ono nieustannie atakowane przez Bizantyjczyków, którzy zmniejszyli jego populację do mniej niż 1000 mieszkańców. W VI wieku władzę przejęli Lombardczycy, co zakończyło bizantyjskie napaści.

W XIV wieku Florencja miała 80000 mieszkańców, z których 25000 pracowało w przemyśle wełnianym. W 1378 roku, w wyniku buntu klasy niższej, zgrzeblarze przejęli władzę w mieście. Ich postępowa, radykalna demokracja trwała mniej niż 2 miesiące. Po tym czasie klasa wyższa odzyskała władzę, lecz bunt tak przeraził bogatych, że nawet sto lat później rozmawiano o nim szeptem – tak jak dziś rozmawia się o ruchu hipisowskim z lat 60-tych XX wieku.

Po buncie, u władzy znalazła się rodzina Albizzi. Obawiając się wzrostu znaczenia Medyceuszy, rodziny bankierów, szybko zyskującej wpływy we Florencji, Maso i Rinaldo Albizzi uwięzili Cosimo de' Medici i wygnali go w 1433 r. Lecz Cosimo zdobył zakulisowe wpływy i wroku 1434 powrócił do władzy. Wypędził wówczas z miasta całą rodzinę Albizzi, poza Lucą, który zawsze był wobec niego lojalny. W 1442 r. Luca Albizzi wszedł do Signorii, rządu Florencji, jako Gonfaloniere, zastępując na tym stanowisku starego przyjaciela Cosimo, Ilario Auditore.

Za rządów rodu Medyceuszy w centrum miasta wzniesiono wielkie budynki użyteczności publicznej i wspierano tak wybitnych twórców, jak Michał Anioł, Leonardo da Vinci czy Boticelli. Florencja stała się prawdziwą stolicą Renesansu.
Database AC2
Advertisement