FANDOM

Assassin's Creed: The Fall (pol. Assassin's Creed: Upadek) – komiks, który powstał na przełomie 2010 i 2011 roku. Jego autorami są Karl Kerschl i Cameron Stewart. Został wydany tylko w dwóch językach: we francuskim i angielskim, jednakże fani z różnych krajów (w tym Polski) zrobili amatorskie tłumaczenia na języki powszechnie używane w ich krajach. Komiks składał się z trzech części, a wydany został przez Wildstorm Comics i później przez Ubiworkshop.

Komiks opowiadał historię Obiektu 4, czyli Daniela Crossa, który cierpiał na ataki Efektu Krwi po tym, jak w młodym wieku był zmuszany przez Abstergo Industries do długiego przebywania w Animusie, odtwarzając wspomnienia swojego przodka - Nikołaja Orłowa.

Komiks doczekał się kontynuacji, która została wydana latem 2012 roku pod tytułem Assassin's Creed: The Chain.

Fabuła Edytuj

Część pierwsza Edytuj

Dwoje naukowców, pracujących dla Abstergo Industries, próbuje przygotować nowy obiekt badań do przebywania w Animusie. Podczas zabiegu wszczepiają mu też impuls, który ma pomóc templariuszom w infiltracji zakonu asasynów.

We wspomnieniach obiektu 4, rosyjski asasyn, Nikołaj Orłow w 1888 otrzymał misję, która polegała na wykonaniu zamachu na cara Aleksandra III. W tym celu asasyn wyjechał do miasteczka Borki, goniąc pociąg, którym jechał władca tamtejszej Rosji. Doszło do walki między templariuszem a asasynem, która spowodowała wypadek w Borkach, gdzie wykoleił się pociąg. Niestety asasyn nie odebrał życia carowi.

We współczesności, obiekt 4, czyli Daniel Cross, cierpiący na efekt krwi, został odnaleziony przez asasynkę Hannah Mueller i zabrany do obozu asasynów w Filadelfii.

Część druga Edytuj

Daniel obudził się w obozie w Filadelfii, gdzie Hannah i Paul Bellamy próbowali odkryć jego rodowód. Dzwoniąc do Williama Milesa, asasyni dowiadują się, że jest on potomkiem Nikołaja Orłowa. Później występują kolejne ataki efektu krwi u Daniela, który wreszcie odkrywa swoje powołanie. Musi odszukać mentora zakonu asasynów.

Część trzecia Edytuj

We wspomnieniach Nikołaja wybuchła rewolucja lutowa. Car Mikołaj II abdykował, a Nikołaj poznał lokalizację pastorału, który był Fragmentem Edenu.

W czasach współczesnych, Daniel Cross odnalazł mentora, a pod wpływem impulsu, który wszczepili mu templariusze, obiekt 4 był zmuszony do zabicia mentora. Po tych zdarzeniach, Daniel uciekł do placówki Abstergo w Filadelfii.

Specjalne wydania Edytuj

The Fall Deluxe Edition Edytuj

W tej edycji wszystkie części komiksu był złożone w jedno i było dodane jeszcze 10 stron, które były epilogiem i przejściem między tą częścią a The Chain.

The Fall Deluxe Edition zostało też zawarte w wydaniu Assassin's Creed Red Winter bundle (komiks i bluza ze znakiem rosyjskich asasynów).

Obiekt 4 Edytuj

Wydanie zawierające oba komiksy, The Fall i The Chain.

Stream the best stories.

Get Disney+