Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Iamalive
Źródło informacji, na podstawie których autor pisał poniższy artykuł, nie ma oficjalnego polskiego tłumaczenia. Postarał się on więc przetłumaczyć informacje, jak najlepiej umie. Jeżeli zauważyłeś jakiś błąd w tłumaczeniu, popraw go.

Assassin's Creed: Projekt Dziedzictwo – gra na platformie Facebook, która miała swoją premierę 30 września 2010.

W tej grze gracze wcielali się w rekrutów Projektu Dziedzictwo Abstergo Industries, którzy zajmowali się odtwarzaniem wspomnień genetycznych innych osób za pomocą programu zwanego SZD (DDS w oryginale), lub Skaner Zrzutu Danych (Data Dump Scanner w oryginale), łatki do Animusa, która pozwalała użytkownikom przeżywać wspomnienia osób, które nie były ich przodkami.

Gra zawierała trzy oddzielne zestawy wspomnień: „Włoskie wojny” (wydane wraz z premierą gry), „Rzym” (wydane 15 listopada 2010) oraz „Święta” (wydane 22 grudnia 2010). Czwarty zestaw wspomnień „Boska nauka” (wydana 4 lipca 2011), została udostępniona rekrutom poza programem SZD przez Erudytę. Pomimo tego, interfejs SZD nadal informował rekrutów o tym, że następny zestaw wkrótce zostanie dodany.

W Assassin's Creed: Revelations, w dokumencie z dossier Abstergo jest informacja o tym, że Projekt Dziedzictwo został zawieszony w związku z obawami dotyczącymi bezpieczeństwa.

15 maja 2013, Facebook usunął grę, gdyż w związku z długim okresem bez aktualizacji przestała się ona zgadzać z zasadami użytkowania portalu.

Zestawy wspomnień[]

Włoskie wojny[]

Rozdział 1 – Bartolomeo d'Alviano[]

Główny artykuł: Rodział 1 – Bartolomeo d'Alviano

Witamy w programie SZD. Prosimy o pozostanie w bezruchu podczas synchronizowania z pierwszym zadaniem.

W 1509 roku armia wenecka poniosła druzgocącą porażkę w bitwie pod Agnadello. Przeżyjesz ją z perspektywy Bartolomeo d'Alviano, jednego z weneckich kapitanów biorących w niej udział. Prosimy o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości, które napotkasz.

Rozdział 2 – Francesco Vecellio[]

Główny artykuł: Rozdział 2 – Francesco Vecellio

Możesz poczuć lekki dyskomfort podczas synchronizacji. Nie musisz się tym przejmować. Pamiętaj, aby pozostać skupionym na celu.

Według zapisków historycznych, Niccolò di Pitigliano zmarł w Lonigo we Włoszech, w roku 1510. Nasze informacje to potwierdzają, lecz nie mamy żadnych informacji o tym, jak zginął. Prosimy, abyś je znalazł i zgłosił w swoim raporcie.

Rozdział 3 – Mario Auditore[]

Główny artykuł: Rozdział 3 – Mario Auditore

Synchronizujemy SZD. Dla własnego bezpieczeństwa, zgłaszaj wszelkie krwotoki z nosa, zawroty głowy, mdłości oraz halucynacje.

Florencja przez lata próbowała podbić pobliskie Monteriggioni, lecz ono skutecznie opierało się jej ekspansji, dzięki rządzącej tam rodziny Auditore. Zbadasz wspomnienia Mario Auditore, który próbował utrzymać niepodległość swoich ziem w drugiej połowie XV. wieku.

Rozdział 4 – Perotto Calderon[]

Główny artykuł: Rozdział 4 – Perotto Calderon

Prosimy o odpowiedź na następujące pytania, podczas gdy program jest przygotowany do synchronizacji. Pamiętaj, aby zgłosić jakiekolwiek trudności z odpowiedzeniem. Jak się nazywasz? Gdzie mieszkasz? Który mam rok?

Mamy niezwykłą okazję na wgląd w życie codzienne i sekrety niesławnej rodziny Borgiów. SZD odzyskał wspomnienia jednego z ich najbardziej zaufanych kurierów, Perotto Calderona. Twoim zadaniem jest dowiedzieć się, co się w nich kryje.

Rzym[]

Rozdział 1 – Fiora Cavazza[]

Główny artykuł: Rozdział 1 – Fiora Cavazza

Prosimy poczekać aż SZD się zsynchronizuje. Mogą wystąpić takie skutki, jak sny na jawie oraz bezsenność. Są to normalne efekty uboczne tego programu.

Największe postacie w historii Rzymu spędzało dużo czasu w zamtuzach. To tam ambitni mieszkańcy miasta zdobywali informacje przydatne do wspinaczki po społecznej drabinie. Jedną z nich była Fiora Cavazza, kurtyzana. Sprawdź jej kontakty, odkryj kogo znała i czego się od nich dowiedziała.

Rozdział 2 – Giovanni Borgia[]

Główny artykuł: Rozdział 2 – Giovanni Borgia

SZD podejmie próbę zsynchronizowania się ze wspomnieniami dziecka. Może cię to wprowadzić w stan chwilowego zmieszania, utracisz przecież zdolność formułowania złożonych myśli. Powinieneś się jednak do tego szybko przyzwyczaić.

Prawda o tym, kim byli prawdziwi rodzice Giovanniego Borgii, „Dziecka Rzymu”, przez wieki pozostawała dla historyków zagadką. O wiele bardziej zaskakujące jednak okazało się być jego, zdaje się, nic nieznaczące życie. Jakim cudem można znaleźć się w samym sercu burzy i wyjść z niej cało? Twoim zadaniem będzie odkrycie tego, co ukrywali przed nami historycy.

Rozdział 3 – Francesco Vecellio[]

Następuje synchronizacja systemu SZD. Wymagane jest przeprowadzenie testu zakresu emocjonalnego. Prosimy skupić się na dobrym wspomnieniu. Dobrze. Teraz prosimy skupić się na bolesnym wspomnieniu. Wspaniale.

Tuż przed śmiercią papieża Aleksandra VI, kontrola nad Rzymem wyślizgiwała się z rąk Cesarego Borgii. Najpewniej nie znajdziesz o tym nawet wzmianki w żadnej księdze historycznej, podejrzewamy, że miało to coś wspólnego z potężną podziemną organizacja, której celem było pozbycie się tej skorumpowanej dynastii. Zobacz, czego możesz się na ten temat dowiedzieć.

Rozdział 4 – Giovanni Borgia[]

Główna artykuł: Rozdział 4 – Giovanni Borgia

Przygotowanie do synchronizacji. Prosimy pamiętać o zaistnieniu błędu, w wyniku którego możesz doświadczyć dzwonienia w uszach. Powinno przeminąć po otworzeniu wspomnienia.

Nowy świat został splądrowany już w XV wieku. Odkrywcy stali się zdobywcami. la Noche Triste (Smutna noc) była krwawym powstaniem Azteków przeciw hiszpańskim konkwistadorom. Hernán Cortés został wypędzony z Tenochtitlan. Sprawozdania z pierwszej ręki podają sprzeczne informacje. Odkryj prawdę.

Święta[]

W przeciwieństwie do pozostałych zestawów wspomnień, świąteczne wspomnienia zawierały perspektywę kilku protagonistów, a wszystkie przedstawiane w nich wydarzenia toczyły się w jednym dniu.

Rozdział 1 – Duch Świąt Minionych[]

Główny artykuł: Rozdział 1 – Duch Świąt Minionych

Rozdział 2 – ZRZUT-DANYCH S00.S02[]

Główny artykuł: Rozdział 2 – ZRZUT-DANYCH S00.S02

Boska nauka[]

Rozdział 1 – Maria Amiel[]

Główny artykuł: Rozdział 1 – Maria Amiel

Prosimy czekać na synchronizację SZD. Zamknij oczy i spróbuj się zrelaksować. Głęboki wdech i wydech. Wdech i wydech. Tak trzymaj.

Renesans. Już w czternastym wieku włoscy uczeni rozpatrywali teksty starożytnych, dzięki czemu chęć zdobywania wiedzy na nowo przebudziła się w ludności europejskiej. Przeżyjesz wspomnienia asystentki Paracelsusa, Marii Amiel. Przekaż nam to, czego się dowiesz.

Rozdział 2 – Kyros z Zarax[]

Główny artykuł: Rozdział 2 – Kyros z Zarax

SZD próbuje dokonać synchronizacji z tysiącletnimi wspomnieniami. Spróbujemy podłączyć cię do starożytnych wspomnień, więc możesz ci się zacząć kręcić w głowie. Możesz także poczuć się rozkojarzony, a także mieć problemy z odróżnieniem prawdy od fikcji. To całkowicie normalne, prosimy o zachowanie spokoju.

Po odkryciu tajemnicy poprzedniej sekwencji, musisz odkryć początki zakonu hermetystów. Będziesz śledzić Pitagorasa z Samos, greckiego uczonego i matematyka. Jesteś jego protegowanym, Kyrosem z Zarax.

Rodział 3 – Elizabeth Jane Weston[]

Główny artykuł: Rozdział 3 – Elizabeth Jane Weston

Próbujemy zsynchronizować się z SZD. Zajmie to tylko moment. Chwileczkę. SZD zostało zsynchronizowane. Dziękujemy za twoją cierpliwość. Mamy nadzieję, że dobrze się bawisz.

Rudolf II zaprosił na swój dwór wiele znakomitych person, dzięki czemu Praga stała się centrum Europejskiej kultury. Jednymi z zaproszonych osób byli Anglik Edward Kelley oraz jego przyrodnia córka Elizabeth Jane Weston. Obserwuj ją i zgłoś nam wszelkie podejrzane zachowania.

Rodział 4 – Brat V.O.V.[]

Główny artykuł: Rozdział 4 – Brat V.O.V.

SZD zsynchornizuje się ze wspomnieniami starszego człowieka. Możesz czuć się znużony, przygłuchy, twoje oczy oraz nogi mogą odmawiać posłuszeństwa. To normalne. Jeśli jednak poczujesz ból w swojej lewej ręce, skonsultuj się ze swoim lekarzem.

Epoka wiktoriańska była czasem przełomu technologicznego, który niósł ze sobą rozwój społeczny, a także ekonomiczny. Wzrosło także zainteresowanie okultyzmem. Twoim zadaniem będzie zinfiltrowanie Zakonu Hermetystów Złotego Świtu.

Elementy rozgrywki[]

  • Zestawy mnemoniczne
  • Terytoria
  • Wytwarzanie
  • Wytwarzanie
  • E-maile

Łączenie konta[]

Z kontem Projektu Dziedzictwo można było połączyć swoje konto Uplay, dzięki czemu można było w grze sieciowej trenować swoich rekrutów, a także odblokować dodatkowe wydarzenia.

Po odnalezieniu i ukończeniu zestawu mnemonicznego „Szlak Auditore”, można było w Assassin's Creed: Brotherhood odblokwać wenecką i oraz medycejską pelerynę. Także wykupowanie lokacji w obu grach przynosiło w nich więcej zysku.

Uplay[]

8 grudnia 2010 na platformie Uplay udostępniono akcje i nagrody dla Projektu Dziedzictwo.

Akcje[]

Ikona Nazwa Jak uzyskać Punkty
PL Action Initiation Inicjacja Odblokuj i uruchom wydarzenie w drugim rozdziale zestawu wojen włoskich, wspomnienie Francesco Vecellio. 20 U
PL Action Evangelist Ewangelista Dodaj pięciu znajomych do swojej sieci. 10 U
PL Action Mole Kret Odblokuj i uruchom zlecenie z gry Assassin's Creed: Brotherhood. 15U
PL Action Faithful Wierny Graj w Assassin's Creed: Projekt Dziedzictwo codziennie przez dziesięć dni. 20U

Nagrody[]

Ikona Nazwa Opis Koszt
PL Reward Wallpaper Pakiet graficzny Assassin's Creed: Projekt Dziedzictwo Pobierz pakiet grafik z Projektu Dziedzictwo. 5U
PL Reward Reboot Reset systemu Abstergo Dostęp do przedmiotu resetującego system Abstergo. 10U
PL Reward Bianca Bianca Bianca, miecz Bartolomeo d'Alviano, który podnosi szanse wygrania potyczki. 15U
PL Reward Brute Et Tu, Brute? Uzyskaj dostęp do eksluzywnego wspomnienia w drugiej sekwencji zestawu „Rzym”. 20U

Strona profilowa[]

Umiejętności[]

Assassin's Creed: Projekt Dziedzictwo posiadało system poziomów, po zdobyciu których gracz nagradzany był punktami umiejętności (PU). Można je było wydać w poniższych kategoriach:

  • Konflikt – zwiększenie maksymalnej ilości punktów akcji (PA) o jeden za każde dziesięć PU.
  • Intryga – zwiększenie ilości florenów zarabianych ze wspomnień.
  • Cień – zwiększenie szansy na zdobycie losowych przedmiotów.
  • Wiedza – zwiększenie miejsc na ekranie wytwarzania o jeden za każde dziesięć PU. Maksymalna ilość miejsc to także dziesięć.

Statystyki[]

Strona statystyk wyświetlała dane na temat zarobionych pieniędzy, wytworzonych przedmiotów, ukończonych wspomnień i zestawów mnemonicznych, zdobytych osiągnięć, starć z innymi graczami oraz o posiadanych terytoriach.

Osiągnięcia[]

Główny artykuł: Osiągnięcia w Assassin's Creed: Projekt Dziedzictwo

Strona osiągnięć zawierała listę wszelkich wymogów do ich zdobycia, a także pokazywała, które z tych wymogów zostały już spełnione.

Aktualizacja[]

Czerwcem 2011 Ubisoft zapowiedział, że zestaw wspomnień Boska nauka oraz SZD 2.0 zostaną publicznie udostępnione w ciągu kilku tygodni. Spodziewano się, że nowa wersja gry będzie ścisle związana z mającą wyjść w tamtym roku grą Assassin's Creed: Revelations, gdyż zestawy związane z Rzymem związane były z Assassin's Creed: Brotherhood. Nowa wersja gry miała nieść za sobą następujące usprawnienia:

  • możliwość wytwarzania wielu przedmiotów jednocześnie;
  • automatyczne odblokowywanie osiągnięć;
  • przycisk „zbierz wszystkie”, aby zebrać cały przychód ze wszystkich terytoriów;
  • działająca nawigacja pomiędzy zestawami wspomnień;
  • wprowadzenie systemu mistrzowskich poziomów.

W Assassin's Creed Encyclopedia oraz w Assassin's Creed: Revelations ujawniono, że Projekt Dziedzictwo został zawieszony z powodów bezpieczeństwa. Prawdziwym powodem, było zaginięcie Ansona Peake'a, kierownika projektu.

Ciekawostki[]

  • W grze Assassin's Creed: Brotherhood, na ekranie komputera Lucy Stillman można zauważyć grafikę z zestawu wspomnień na temat Maria Auditore.
  • Prawie wszystkie postacie z trybu wieloosobowego gry Assassin's Creed: Brotherhood pojawiały się we wspomnieniach Projektu Dziedzictwo.
Advertisement