FANDOM

Assassin's Creed: Czarna Bandera – powieść Olivera Bowdena opisująca grę Assassin's Creed IV: Black Flag. Książka zadebiutowała w środę 5 marca 2014 roku na rynku polskim. W Europie pojawiła się 7 listopada 2013 r., a w Stanach Zjednoczonych – 26 listopada tegoż roku.

Opis Edytuj

„Urzekł mnie swym dziełem ów zakapturzony mężczyzna, zahipnotyzował mnie ten posłaniec śmierci, który zdawał się nie zauważać otaczającej go jatki, w skupieniu czekając na właściwy moment, by jak najskuteczniej uderzyć.

Złota era piractwa. Śmiałków wabi Nowy Świat. Edward Kenway – arogancki młokos, syn angielskiego handlarza suknem, którego obsesją jest złoto – nie może oprzeć się pokusie spędzenia reszty życia na pełnym morzu.

Po tym, jak jego rodzinne gospodarstwo pada ofiarą ataku, Edward podąża za swoim pragnieniem i wkrótce zyskuje sławę jednego z najniebezpieczniejszych korsarzy swoich czasów.

Jego drogę znaczą jednak chciwość, ambicje i zdrada. A kiedy na jaw wychodzi spisek grożący zniszczeniem wszystkiego, co drogie jego sercu, w Kenwayu budzi się żądza zemsty.

I tak oto Kenway zostaje wciągnięty w odwieczną walkę asasynów z templariuszami.
―Opis z tyłu książki

Niezgodność z grą Edytuj

Książka zawiera wiele niezgodności. Najważniejsze to:

  • Edward nie zabija asasynów w Hawanie;
  • Edward posiada jedno ukryte ostrze i jeden kordelas zamiast dwóch jak w grze;
  • Asasyni w Tulum czekali na jego przybycie, a ten nie musiał się skradać;
  • John Cockram i Josiah Burgess wcale się nie pojawiają.

Stream the best stories.

Get Disney+