FANDOM

Zalążek artykułu
PL Broken-heartedHQ
Ta strona to tylko zalążek i musi zostać rozszerzona. Możesz pomóc Assassin's Creed Wiki przez rozwinięcie jej.
Armia Sparty – żołnierze walczący dla spartańskiego polis. Słynęli z męstwa, nieustępliwości i poświęcenia. Jedną z najważniejszych bitew w historii Sparty były Termopile.

Kredo spartańskiego żołnierza Edytuj

Spartańscy żołnierze mieli swoje motto, a brzmiało ono tak: "Wróć z tarczą, albo na tarczy".

Oznaczało to, że Spartanin miał albo wyjść z boju zwycięsko, albo miał polec w bitwie. Słowa te miały przypomnieć Spartiacie o tym, że nawet jeżeli szanse na wygraną w bitwie są znikome, to i tak trzeba walczyć do końca, nawet jeżeli kosztowałoby to jego życie. Ci Spartanie, którzy w jakikolwiek sposób przeżyli przegraną bitwę, byli pozbawiani szacunku wśród innych Spartan do końca życia.

Znani spartańscy dowódcy Edytuj

Oto lista znanych spartańskich dowódców:

Archetypy spartańskich żołnierzy Edytuj

W Armii Sparty wyróżniamy 5 typów żołnierzy:

  • Lekkozbrojny żołnierz – w walce używa włóczni, nosi hełm, pas i nagolenniki, ale nie zakłada napierśnika i karwaszy. Jest to najsłabsza klasa żołnierza w spartańskiej armii. Często używa ataku kopniakiem.
  • Ciężkozbrojny żołnierz – w boju posługuje się zwykłym mieczem, nosi hełm, napierśnik, karwasze, pas i nagolenniki. Często używa ataku kopniakiem i naładowanego ataku.
  • Osiłek – masywny żołnierz, posługujący się bronią ciężką sieczną bądź obuchową. Nie nosi napierśnika. Często używa ataku kopniakiem i potężnego ataku z doskoku.
  • Hoplita – w otwartym konflikcie używa włóczni i małej tarczy. Nosi hełm, napierśnik, karwasze, pas i nagolenniki. Często używa szarży i ataku kopniakiem. Jego gardę da się rozbić ciężkim atakiem.
  • Strategos – masywny żołnierz, który w walce posługuje się bronią ciężką sieczną oraz dużą tarczą. Nosi hełm, napierśnik, karwasze, pas i nagolenniki. Często używa ataku kopniakiem i potężnego ataku z doskoku. Jego gardę da się rozbić naładowanym ciężkim atakiem.

Spartańscy żołnierze rzadko używają w walce broni dystansowych. Część z nich, gdy jest w stanie bliskim śmierci, wpada w szał, przez co nie da się ich wytrącić z równowagi.

Stream the best stories.

Get Disney+