FANDOM

Arkebuzerzy – strażnicy, występujący w Assassin's Creed: Brotherhood i Assassin's Creed: Revelations.

Assassin's Creed: Brotherhood Edytuj

Ogólne Edytuj

Arkebuzerzy są częścią armii Cesare Borgii. Operują oni głównie w Rzymie, lecz byli obecni także np. podczas ataku na Monteriggioni, bądź w bitwie o Vianę.

Sposób walki i podatność na ataki Edytuj

Arkebuzerzy używają broni, która nadała nazwę tej frakcji – arkebuzów, czyli wczesnego typu broni palnej z renesansu. W odróżnieniu od łuczników nie posiadają jednak żadnej broni białej, co czyni ich łatwo podatnymi na bezpośrednie ataki. Ich strzelba jest jednak bardzo mocna, wobec czego w starciach na dystans mogą uzyskać dużą przewagę.

Ubiór Edytuj

Arkebuzerzy noszą malowane na czerwono mundury i srebrne elementy opancerzenia. Szczególną uwagę zwraca ich hełm, który połączony jest z maską ochronną na twarz.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Ogólne Edytuj

Templariusze wykorzystują udział arkebuzerów w szeregach swoich bizantyńskich wojowników. Patrolują oni dachy, lecz można ich spotkać także w posterunkach na powierzchni. Działają w wiosce Atlas pod dowództwem Leandrosa, Konstantynopolu oraz Derinkuyu.

Arkebuzerzy znajdują się także w armii Imperium Osmańskiego. Mają podobny zakres obowiązków, co ich bizantyńscy odpowiednicy, lecz działają tylko w Konstantynopolu.

Te statystyki nie zmieniły się w stosunku do poprzedniej części.

Ubiór Edytuj

Bizantyńscy arkebuzerzy noszą długą szatę barwioną na jasny róż ze wschodniorzymskimi wzorami. Ochronę głowy zapewnia im płaski hełm.

Osmańscy z kolei ubrani są w zielony mundur. Na głowie noszą turban.

Stream the best stories.

Get Disney+