Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Amorges (zm. 420 rok p.n.e.) zwany „Kłem Persji” – przywódca perskiego Zakonu Starożytnych, który działał w Imperium Achemenidów w V wieku p.n.e. Były członek perskiej elity i bliski przyjaciel Dariusza, wcześniej znanego jako Artabanus. Amorges wstąpił do Zakonu oraz zapobiegł zamordowaniu przez Dariusza króla Artakserksesa I, syna Kserksesa I, którego wcześniej zamordował Dariusz. Po uznaniu Dariusza za zdrajcę Amorges wraz z Zakonem ścigał go i jego rodzinę przez długie lata.

Biografia[]

Dołączenie do zakonu[]

Amorges wraz z Artabanusem i Paktiaszem był członkiem perskiej elity, która służyła za panowania Kserksesa I w Persji. W pewnym momencie dowiedzieli się o istnieniu Zakonu Starożytnych, tajnej i potężnej organizacji, która wspierała oraz manipulowała Kserksesem i poprzedzającymi go władcami. Sprzeciwiając się królewskiej tyranii i korupcji którą niosła za sobą władza tej organizacji, Amorges i Dariusz potajemnie utworzyli małą grupę mającą na celu zamordowanie Kserksesa. Udało im się tego dokonać w 465 roku p.n.e., kiedy to Dariusz osobiście zabił króla zbudowanym przez siebie ukrytym ostrzem. Po śmierci Kserksesa na tron ​​wstąpił jego syn Artakserkses, jednak obawiając się, że zostanie on również zmanipulowany przez Zakon, Dariusz wkrótce potem zaplanował jego zabójstwo. Amorges sprzeciwił się tej decyzji, wierząc, że nowy król jest jeszcze młody i powinni poczekać, aż wykaże on oznaki manipulacji Zakonu. Niemniej jednak Dariusz kontynuował swój spisek i w nocy przeniknął do królewskiego pałacu. Amorges, potępiając wierzenia Dariusza, przyłączył się do samego Zakonu i stanął przed drzwiami komnaty króla. Doszło do starcia w którym Amorges zaalarmował strażników, co było aktem, który napiętnował Dariusza jako zdrajcę perskiego Imperium. W związku z tym Dariusz został zmuszony do ucieczki z Persji wraz z rodziną. Jakiś czas później Amorges został przywódcą Zakonu i rozpoczął polowanie na Splamionych. Podczas wojny peloponeskiej szalejącej w Grecji, Amorges wysłał Paktiasza, który również wstąpił do Zakonu, aby poprowadził oddział mający na celu likwidację spartańskiej misthios zwanej „Wojowniczką z Orłem”, która była jednym ze Splamionych.

Pod przykrywką[]

Po śmierci Paktiasza z rąk Kasandry oraz Dariusza w Macedonii, Amorges udał się do Grecji, aby dowiedzieć się o wojowniczce, która zabiła jego starego przyjaciela. Przybył do Achai wraz z „Nawałnicą”, urodzoną w Grecji członkinią Zakonu, która przebywała w tym czasie w Achai. Przyjmując pseudonim Orontas, Amorges udawał zagubionego kupca próbującego uciec z blokady regionu przez Nawałnicę. W tym przebraniu spotkał Kasandrę w Bourze i pracował wraz z nią, by pozornie podważyć kontrolę „Nawałnicy” nad regionem, lecz jego prawdziwym celem było zebranie jak najwięcej informacji o swoim wrogu. Jakiś czas później, po urodzeniu syna Kasandry i Natakasa, Elpidiosa, „Orontas” zlokalizował ich dom i nakazał przybycie całego Zakonu do Grecji w celu eliminacji rodziny. Po jego porażce z rąk Dariusza oraz Kasandry w Świątyni Zeusa, Amorges ujawnił miejsce pobytu Elpidiosa. Przed śmiercią udało mu się pojednać z Dariuszem.

Osobowość[]

Amorges był ambitnym, bezwzględnym oraz patriotycznym człowiekiem, który tęsknił za perskimi rządami w całym basenie Morza Śródziemnego, w tym w Grecji. Nie wahał się przed mordowaniem i zniewalaniem niewinnych ludzi w celu zaszczepienia strachu w greckim społeczeństwie. Był doświadczonym manipulatorem zdolnym do przejęcia władzy nad Grecją w celu lepszej przyszłości. Nienawidził Splamionych, uważając ich za zbyt niebezpiecznych, by żyć.

Advertisement