Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Altaïr II – statek będący mobilną kwaterą główną bractwa asasynów na początku XXI wieku. Jest obsługiwany przez Gavina Banksa i jego załogę. Dzięki niemu członkowie bractwa mogą szybko i niepostrzeżenie przemieszczać się po świecie.

Historia[]

Początki[]

Zarówno Gavin, jak i Susan Drayton – kapitanka statku, pracowali razem, aby ukraść Altaïra II, chociaż początkowo mieli różne zamiary. Motywacją Susan była walka z japońskimi wielorybnikami, podczas gdy Gavin zamierzał przekształcić go w mobilną kwaterę asasynów. Jednak ze względu na to, że Gavin nie posiadał umiejętności niezbędnych do prawidłowego sterowania statkiem, Susan przejęła to stanowisko.

Pacyfik[]

Od 14 do 19 maja 2013 roku Altair II podróżował przez Ocean Spokojny w celu przetransportowania Shauna i Rebecci do Kalifornii. Po tym, gdy William Miles przekazał przywództwo w bractwie Gavinowi, podarował mu również notes zawierający wskazówki odnośnie oddziałów asasynów na całym świecie.

Po odkryciu lokalizacji bractwa w Osace, Altair II opuścił Ocean Spokojny i udał się na zachód, w kierunku Azji.

Japonia[]

11 wrzesnia 2013 roku statek zatrzymał się w porcie w Honolulu. Gavin bezskutecznie próbowł skontaktować się z asasynami z Osaki. Następnie załoga udała się na Filipiny, gdzie dotarła 1 października. Tam Emmanuel Barraza odpowiedzialny za uzbrojenie, przygotował broń do potencjalnej walki.

Statek zacumował w Osace 1 grudnia 2013 r. i pozostawał tam przez miesiąc, po czym wypłynął do Tokio na obchody Nowego Roku. Podczas pobytu w Japonii, jego załoga zajęta była odkrywaniem i odbudową lokalnego odłamu bractwa.

Rosja[]

15 stycznia 2014 r. Altaïr II wyruszył w kierunku następnego miejsca docelowego – Rosji.

19 lutego załoga znalazła się we Władywostoku. Po wskazówce z notesu Williama Milesa prowadzącej do odkrycia lokalizacji rosyjskich asasynów, Altaïr II opłynął Rosję, aby zacumować w Petersburgu. Gavin, Emmanuel i Emmett opuścili statek i udali się na poszukiwania.

26 marca wrócili na pokład z nowym członkiem załogi – Galiną Voroniną.

Finlandia i Norwegia[]

10 kwietnia 2014 r. Altaïr II zawinął do Helsinek, gdzie Gavin wydał załodze polecenie odnalezienia Williama Milesa, korzystając ze wskazówek z podarowanego mu notesu. Po odkryciu lokalizacji kryjówki byłego przywódcy statek opuścił Finlandię. 1 maja statek dotarł do bunkra Williama Milesa w Norwegii.

Po odkryciu, że jeden z członków załogi przekazuje informacje o działaniach asasynów grupie zwanej Nowicjusze, William codziennie przesłuchiwał każdego z nich. Gdy zebrał ich zeznania i przeanalizował je, nakazał Galinie zabić dr Stephanie Chiu. Nagle Eric Cooper stanął w jej obronie, wyjaśniając, że to on jest szpiegiem. Stephanie sprzeciwiła się temu twierdzeniu, przyznając, że wysyłała tajne raporty. Wtedy William wyjaśnił, że rozkaz był po prostu podstępem, a oboje byli porządnymi ludźmi i nie zasługują na egzekucję.

Morze Śródziemne[]

Pod koniec 2018 roku Altaïr II został udostępniony grupie asasynów składającej się z Layli Hassan, Victorii Bibeau, Kiyoshiego Takakury i Alanny Ryan. Udali się oni na grecką wyspę Santorini w poszukiwaniu Atlantydy. Następnie popłynęli do Grecji kontynentalnej, aby zlokalizować symbole potrzebne do odblokowania pieczęci na bramie Atlantydy. Kiedy po powrocie na wyspę, Layla znajdowała się przed wejściem do miasta Isu, Altaïr II został zaatakowany przez Drużynę Sigma. Pomimo ran Kiyoshi był w stanie odeprzeć napastników. Obawiając się o bezpieczeństwo, załoga podjęła decyzję o zejściu z radaru, pozostawiając Laylę samą. Jakiś czas później ta ponownie skontaktowała się z Altaïrem II, po ukończeniu Próby Kostura.

Załoga[]

Załoga

Załoga statku

  • Gavin Banks – przywódca asasynów
  • Susan Drayton – Kapitanka
  • Alannah Ryan – Historyczka
  • Eric Cooper – Nawigator, Nadzorca
  • Layla Hassan – Archeolożka
  • Emmanuel Barraza – Zbrojmistrz
  • Victoria Bibeau – Psychiatra
  • Emmett Leary – Ekspert od komputerów
  • Dr Stephanie Chiu – Lekarka
  • Nodar Ninidze – Szef kuchni
  • Kiyoshi Takakura – Ochroniarz
  • Akaki Ninidze – Inżynier
  • Galina Voronina – Wsparcie
Advertisement