FANDOM

„Wasi bracia i siostry, rewolucjoniści, muszą jeść! A wy gromadzicie zapasy i chowacie je jak szczury! A dlaczego? Ponieważ jesteście chciwi! Nie potraficie okazać wdzięczności za wolność, którą was obdarzono! Gromadząc pożywienie, kradniecie je i odejmujecie dzieciom od ust. Sprawiedliwości musi stać się zadość. Sprawiedliwości natychmiastowej, srogiej i nieugiętej.”
―Przemowa Aloysa la Touche'a w czasie publicznej egzekucji

Aloys la Touche – były pracownik urzędu skarbowego, pomocnik Króla Żebraków, członek zakonu templariuszy i siódmy cel Arna Doriana.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Życie przed rewolucją Edytuj

Przed wybuchem rewolucji francuskiej, la Touche pracował we francuskim urzędzie skarbowym. Został jednak z niego zwolniony po wykryciu zniknięcia znacznej sumy z królewskiego skarbca.

Zhańbiony la Touche osiadł więc w Le Cour des Miracles, gdzie stał się pomocnikiem tamtejszego "Króla Żebraków".

Dołączenie do templariuszy Edytuj

La Touche i Król Żebraków ubiegali się o członkostwo w zakonie templariuszy, ale ich wniosek został odrzucony przez ówczesnego wielkiego mistrza Françoisa de la Serre'a. Wściekły Aloys i jego pan przystąpili więc do zbuntowanej frakcji zakonu, w której władzę sprawował samozwańczy wielki mistrz François-Thomas Germain.

Praca dla Robespierre'a Edytuj

W 1791 roku Król Żebraków został zamordowany przez asasyna Arna Doriana. Germain oddał więc la Touche'a pod rozkazy agenta templariuszy w Konwencie Maximiliena de Robespierre'a. Ten powierzył Aloysowi nadzorowanie rządów Wielkiego Terroru w Wersalu. La Touche sprawował krwawe rządy nad miastem przez następne dwa lata.

Śmierć Edytuj

W czerwcu 1793 roku, podczas jednej z publicznych egzekucji w Wersalu, la Touche został zamordowany przez asasyna Arna Doriana, w wyniku czego rządy Wielkiego Terroru nad miastem zakończyły się.

Stream the best stories.

Get Disney+