Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Clowning Around
Artykuł ten jest w słabym stanie i wymaga jak najszybszej poprawy.

Aliyah Khanangielska szulerka i oszustka. Studiowała w London School of Economics, ale nie ukończyła uczelni. Jest córką zmarłego templariusza Fahada Khana, który porzucił matkę Aliyi, gdy odkrył, że ta jest w ciąży. Aliyah jest potomkinią Omara Khaleda – brytyjskiego asasyna z końca XVII i początku XVIII wieku.

Biografia[]

Wczesne życie[]

W wieku 5 lat Aliyah zamieszkała z ciotką. Tam (w formie okrutnego żartu) została wepchnięta do pralki przez kuzynów. Chociaż została uratowana przez ciotkę, później dowiedziała się, że to ona poinstruowała swoje dzieci, żeby wepchnęły Aliyę do maszyny, po to, aby dać jej nauczkę. Aliyah uciekła z domu i nabawiła się klaustrofobii w wyniku traumy po zdarzeniu.

Doświadczenia Aliyi w szkole podstawowej i jej rodzinach zastępczych były niezbyt przyjemne. Nigdy nie miała przyjaciół, ani ich nie chciała. Zamiast tego zajmowała się różnego typu szemraną działalnością. Jedną z nich była kradzież testów z poprzednich lat i sprzedawanie ich kolegom z klasy za niewielkie sumy pieniędzy. Jednak kiedy Aliyah dała test za darmo uczennicy imieniem Emma, którą inni nazywali „Puddingowa Twarz” ze względu na jej wagę, zdała sobie sprawę, że lubi pomagać słabszym. Zauważając, jak Emma była nieustannie prześladowana przez innych, Aliyah nauczyła ją kilku ruchów Silat (tradycyjnych sztuk walki, wywodzących się z obszaru dzisiejszej Indonezji), aby mogła się bronić. Spowodowało to jednak, że postanowiła ona zacząć się mścić za lata upokorzeń, a Aliyah żałowała udzielonej pomocy.

Współpraca z asasynami[]

Pod koniec 2019 roku Aliyah oszukała towarzysza na 100 funtów podczas ulicznej partii kart. Gdy na miejsce przybyła policja i przerwała grę, Khan musiała uciekać. Znalazła kryjówkę w śmietniku, jednak ciemność, która tam panowała sprawiła, że jej klaustrofobia zaczęła ją przytłaczać. Poradziła sobie z nią uspokajając oddech, dopóki policja nie zgubiła jej tropu.

Jadąc do domu metrem, dała bezdomnemu żebrakowi swoją wygraną, pomimo jego obiekcji co do wysokiej kwoty. Po przyjeździe na miejsce, jej współlokatorka Bianca zaleciła Aliyi kąpiel, ponieważ ta wciąż pachniała śmieciami. Przypomniała także, że Khan nadal jest winna ojcu Bianki pieniądze zainwestowane w ich firmę kryptowalutową, z którymi uciekł jej były wspólnik Jarrod Eubanks. Rodzic Bianci mógł stracić swój dom, jeśli Aliyah nie odda mu pieniędzy, co ta przysięgła koleżance, że zrobi, jak tylko będzie mogła.

Próbując zarobić wystarczająco dużo pieniędzy, aby spłacić część swojego długu, podczas gry w pokera spotkała asasyna Gavina Banksa. Straciwszy na jego rzecz wszystkie swoje żetony, Aliyah po rozegranej partii odszukała Gavina i zażądała poznania jego tożsamości. Gavin podał jej adres, mówiąc, żeby go znalazła, jeśli chce wiedzieć więcej.

Następnego dnia z Aliyą skontaktowała się sekretarka London School of Economics i przekazała jej, że będzie mogła wrócić na uczelnię, ponieważ jej zobowiązania zostały opłacone przez „absolwentów”. Później tego samego dnia, po otrząśnięciu się z szoku i niedowierzania, Aliyah spotkała się z przedstawicielami szkoły, którzy zapewnili ją, że to rzeczywiście była prawda. Przypuszczała, że za tajemniczymi „absolwentami” stoi nikt inny jak Gavin.

Udała się więc pod wskazany adres, którym okazał się magazyn w londyńskiej dzielnicy Docklands, by spotkać się z Gavinem. W drzwiach spotkała ją My'shell Lemair, która pozwoliła jej wejść. My'shell szybko zaczęła się denerwować ciągłymi pytaniami Aliyi. Następnie do duetu dołączył Gavin, który wyjaśnił dziewczynie, że wie, gdzie Jarrod ukrył jej pieniądze. Zaproponował, że jeśli Aliyah pomogłaby mu i jego współpracowniczce, ujawniłby miejsce przechowywania pieniędzy. Gavin opisał Aliyi pokrótce wojnę asasynów z templariuszami i opowiedział o jej przodku Omarze Khaledzie, asasynie z XVII wieku i uczniu Izaaka Newtona. Po pewnym wahaniu Aliyah zgodziła się wejść do Animusa w zamian za obiecany zwrot jej środków. Używając Animusa, Aliyah ponownie przeżyła wspomnienia Omara, aby znaleźć rzadką monetę Mennicy Królewskiej, na której widniał kod wyłączający współczesnego wirusa komputerowego.

Wchodząc do symulacji, Aliyah zostaje przeniesiona do Londynu z 1696 roku. Początkowo uważała, że symulacja była błędna, ponieważ widziała tylko ciemność. Słyszała jednak, jak Omar ratuje dwóch żebraków przed uciekającymi końmi i w panice poprosiła o wypuszczenie jej z Animusa. Następnie My'shell poinformowała ją, że Omar jest w rzeczywistości ślepy. Aliyah, zdezorientowana tym, jak może zobaczyć inskrypcję na monecie, jeśli jej przodek był niewidomy, została poinstruowana przez Gavina, by uzbroić się w cierpliwość. Ślepota jej przodka wywołała u niej lekką klaustrofobię, ale zgodziła się wrócić i zdobyć informacje, których potrzebował Gavin.

Przy dalszym przeżywaniu wspomnień Omara o eksplozji, Aliyah została prawie wyciągnięta z Animusa po tym, jak odczyty jej funkcji życiowych stały się niepokojące. Gavin jednak namawiał My'shell, by kontynuowała. Po pewnym czasie symulacja się skończyła, a Aliyah została wyrwana z Animusa. My'shell poinformowała ich, że templariusze byli blisko i zaczęli się pakować. Bez wiedzy grupy, ich sesje w Animusie były monitorowane, mimo że obiekt, w którym je przeprowadzali znajdował się daleko od obszarów miejskich. Gavin chciał, żeby Aliyah kontynuowała, ale zanim to zrobiła, zapytała o monetę, której szukała. Gavin wyjaśnił, że napis na monecie był kodem wyłączającym nowy program Abstergo, który miał wpływać na dark web. Wiedząc, co by się stało, gdyby odeszła, Aliyah zdecydowała się wrócić do Animusa.

Gdy templariusze zbliżyli się do magazynu, My'shell zakończyła sesję Animusa Aliyi i złapała dyski twarde, po czym cała trójka uciekła tajnym tunelem prowadzącym do wnętrza pustego kontenera transportowego. Słysząc głośne odgłosy z zewnątrz, grupa sprawdziła komórkę My'shell, aby śledzić ruchy templariuszy. Gdy Lemair przekazała swój telefon Aliyi, ta w otaczającej ciemności wywołującej jej klaustrofobię upuściła go i zaalarmowała templariusza. Kiedy otwierał on kontener, by zajrzeć do środka, My'shell poderżnęła mu gardło swoim ukrytym ostrzem, przerażając i tak już spanikowaną Aliyę.

Po tym, jak Gavin ją uspokoił, grupa uciekła z doków i ukryła się w londyńskim zoo. Dyskutując, gdzie zdobyć kolejnego Animusa, dochoszli do wniosku, że w Londynie nie było żadnego innego tego typu urządzenia. Aliyah zasugerowała następnie londyńskie biuro ExploreDNA – prowadzonej przez Abstergo firmy zajmującej się badaniem rodowodów – znajdujące się w Soho. Tej nocy, wchodząc pod przykrywką sprzątaczek, Aliyah i My'shell zakradły się, aby znaleźć terminal DNA, który Aliyah mogłaby podłączyć do gogli VR. Po nakryciu jej przez ochroniarza podczas obchodu, Aliyah powaliła go na ziemię i okleiła taśmą, po czym wróciła do gogli i zalogowała się. Znajdując się w Korytarzu Pamięci, została powitana przez sztuczną inteligencję, która nazywała się Shaun Hastings. Po tym, jak My'shell wyłączyła SI, Aliyah weszła do symulacji serwera ExploreDNA.

Osobowość i cechy[]

Aliyah cierpiała na klaustrofobię, którą odziedziczyła po ojcu. Jednak po sesjach w Animusie Aliyah zauważyła, że nie czuła się już tak klaustrofobicznie w ciemnych przestrzeniach, ani nie bała się ciemności, mówiąc nawet, że czuje się wtedy jak ryba w wodzie, ponieważ spędziła godziny przyzwyczajając się do ślepoty Omara. Aliyah ma przynajmniej podstawową wiedzę i doświadczenie w sztukach walki Pencak silat.

Aliyah jest osobą konkretną i ma silny kodeks moralny, który karze jej się buntować przeciwko bogatym i ignorantom. Świetnie radzi sobie w pokerze i ma dużą wiedzę na temat prawdopodobieństwa oraz procentów. To, w połączeniu z jej zwinnymi dłońmi, uczyniło ją dobrą w wyciąganiu pieniędzy od ludzi. Aliyah znienawidziła piosenkę Britney Spears „… Baby One More Time” po tym, jak jej kuzyni puścili ją na pełny regulator, kiedy zamknęli ją w pralce.

Advertisement