FANDOM

Czy ty też to czujesz? Taką pustkę w środku...
PL Steadfast
W tym artykule brakuje informacji z Assassin's Creed: Odyssey lub są one niepełne. Jeśli je posiadasz, możesz je dodać.

Aleksios (ur. około 450 roku p.n.e w Sparcie; zm. 422 roku p.n.e. w Sparcie), znany także jako DejmosGrek, członek Czcicieli Kosmosa, wywodzący się z dynastii Agiadzi, będący bratem Kasandry, synem Myrrine i Nikolaosa, wnukiem Leonidasa oraz potomkiem Isu, aktywny w czasie wojny peloponeskiej.

Gdy był jeszcze małym dzieckiem, został skazany na śmierć poprzez zrzucenie do przepaści góry Tajget. Przeżył upadek, lecz kapłani z Argolidy oznajmili jego matce, że nie żyje, aby Czciciele Kosmosa mogli wziąć go pod swoje skrzydła, brutalnie wychować, a w dalszej perspektywie przyjąć do kultu.

Biografia (według kanonu)Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Aleksios urodził się w Sparcie, jako syn Myrrine i Nikolaosa. O jego narodzinach szybko dowiedzieli się Czciciele Kosmosa - tajna organizacja, która potajemnie władała nad światem Starożytnej Grecji. Chcąc zaciągnąć go do kultu postanowili wykorzystać zmanipulowaną przez nich wyrocznię delficką i kazali jej "przepowiedzieć", że jeżeli chłopiec nie zginie, Spartę czeka zagłada. Spartanie po usłyszeniu owej "przepowiedni" podjęli decyzję o zrzuceniu Aleksiosa z góry Tajget. Na miejsce egzekucji przyprowadzono całą rodzinę bliższą chłopca. Jeden z eforów wziął wówczas Aleksiosa na ręce i podszedł do urwiska, aby go zrzucić. W tamtym momencie przyrodniej siostrze chłopca, Kasandrze, udało się wyrwać z rąk trzymającego ją mieszkańca. Zaczęła ona biec w kierunku urzędnika, aby powstrzymać go przed zrzuceniem Aleksiosa. Niestety dziewczynka nie zdążyła do niego dobiec i jej brat został zrzucony. Rozpędzona Kasandra zepchnęła wtedy efora do przepaści. Wzburzeni zachowaniem młodej Spartanki mieszkańcy zaczęli zachęcać Nikolaosa, aby zrzucił ją za to, że zabiła urzędnika. Ojczym dziewczynki przez chwilę się wahał, jednak ostatecznie zdecydował się zrzucić Kasandrę do przepaści. Przyrodnie rodzeństwo przeżyło upadek. Kasandra zmuszona była uciec ze Sparty po całym incydencie, a Aleksios został odszukany przez zrozpaczoną Myrrine. Matka chłopca postanowiła zanieść go do Argolidy, aby go uleczyć. Udała się do młodego lekarza, Hipokratesa, jednak był on bezradny i poradził Spartance, aby poszła do niedalekiej świątyni i poprosiła o pomoc tamtejszych kałpanów. Na nieszczęście Myrrine, byli oni manipulowani przez jedną z członkiń kultu Kosmosa - Chryzis. Kultystka kazała kapłanom oznajmić Spartance, że jej syn nie żyje. Zrozpaczona tą informacją Myrrine oddała kapłanom Aleksiosa i udała się do Koryntu, aby rozpocząć nowe życie. Po odejściu Spartanki Chryzis wzięła chłopca ze sobą i udała się do ołtarza, aby modlić się o jego uzdrowienie. Aleksios wyzdrowiał i dorastał, będąc brutalnie wychowywanym przez kultystkę. Gdy osiągnął wiek dorosły, został przyjęty do kultu Kosmosa i przyjął nowe imię – Dejmos.

Spotkanie w delfach Edytuj

Dejmos był jednym z ośmiu Mędrców w kulcie i służył Czcicielom jako potężna broń. W 431 roku p.n.e. jeden z kultystów – Elpenor zginął z ręki Kasandry, która po zabójstwie zabrała jego czarny płaszcz i białą maskę – strój, który Czciciele zakładali na swoje spotkania, aby dostać się na jedno z nich. Dejmos na niedługo przed zbliżającym się spotkaniem kultu dowiedział się o śmierci Elpenora i odciął głowę z jego zwłok, po czym udał się na spotkanie. Wszedł rozwścieczony do komnaty i rzucił głowę Elpenora na środek pomieszczenia, oznajmiając, że wśród zgromadzonych jest zdrajca, a starożytna relikwia znajdująca się po środku komnaty go wyjawi. Na spotkaniu obecna była także Kasandra. Dejmos przywołał do relikwii jednego z Czcicieli i korzystając z owego artefaktu zajrzał w jego wspomnienia, po czym kazał mu odejść. Tak samo zrobił z innym Czcicielem, któremu także kazał odejść po przejrzeniu jego wspomnień. Następnie wylosował Kasandrę, której również zajrzał we wspomnienia. Przed oczami Dejmosa i Kasandry mignęły przeżycia z dzieciństwa. Najemniczka, zszokowana tym, co ujrzała przez relikwię, uświadomiła sobie, że Dejmos to tak naprawdę jej brat i wypowiedziała na głos jego dawne imię – Aleksios. Dejmos spytał się wówczas Kasandry, kim ona jest, lecz po chwili milczenia kazał jej odejść. Wylosował kolejnego Czciciela, przejrzał jego wspomnienia, po czym uderzył jego głową o relikwię i zaczął bić go w twarz aż do śmierci. Oznajmił zgromadzonym, że zdrajca nie żyje. Gdy spotkanie dobiegło końca, Dejmos dowiedział się, że trzecią osobą, którą wezwał do artefaktu była jego siostra i ruszył jej tropem.

CiekawostkiEdytuj

  • Alexios jest jednym z dwóch możliwych protagonistów w Assassin's Creed: Odyssey, wraz z Kasandrą. Bez względu na to, kogo wybierze gracz, obydwaj podzielają tę samą historię.
  • Zarówno Aleksios, jak i Kasandra mają te same opcje romansu. Oznacza to, że możesz wybrać orientację seksualną swojej postaci.

GaleriaEdytuj

Stream the best stories.

Get Disney+