FANDOM

Abbas Sofian (1166-1247) – jeden z Rafików w Masjafie. Mistrz Asasynów latach 1227-1247.

Biografia

Ojciec Abbasa został w 1176 roku pojmany przez Saracenów i torturowany. Abbas sądził, że ojciec go porzucił i popadł w depresję, którą złagadzała służba dla Al Mualima. Gdy Altaïr powiedział mu, że ojciec zdradził bractwo i popełnił samobójstwo na jego oczach, ten go znienawidził.

Po śmierci Al Mualima nie chciał pozwolić na spalenie ciała mentora i ukradł Jabłko, z którym uciekł na wieżę i zaczął atakować jego promieniami mieszkańców Masjafu i asasynów. Jedna wiązka oszołomiła go, trafiając go w głowę.

W czasie podróży Altaïra do Mongolii Abbas skazał jego młodszego syna na śmierć za złamanie reguł (jego podwładny - Swami, wmówił mu, że to Altaïr wydał wyrok). Gdy wrócił, Abbas zażądał od niego Jabłka w zamian za informacje o synu. Wybuchła kłótnia, której wynikiem była ucieczka Altaïra z młodszym synem na dwadzieścia lat, śmierć Marii Thorpe i objęcie jego stanowiska przez Abbasa.

Po powrocie wielu asasynów stanęło za Altaïrem. Abbas z dwoma asasynami czekał na niego przed wejściem do biura Al Mualima. Gdy odmówił złożenia broni, Altaïr zastrzelił go z pistoletu.

Ostatnie słowa

  • Abbas: Nigdy ci nie wybaczę, Altaïrze. Tych kłamstw, które opowiadałeś o mojej rodzinie. Moim ojcu. Nie zapomnę tego upokorzenia.
  • Altaïr: To nie były kłamstwa, Abbasie. Miałem dziesięć lat, gdy twój ojciec przyszedł, by się ze mną zobaczyć. Zalał się łzami, żebrząc o przebaczenie za to, że zdradził moją rodzinę. A potem poderżnął sobie gardło. Patrzyłem, jak jego życie spływa pod moimi stopami. I nigdy nie zapomnę tego widoku.
  • Abbas: Nie.
  • Altaïr: Ale on nie był tchórzem, Abbasie. Odzyskał swój honor.
  • Abbas: Mam nadzieję, że po tym jest jeszcze jakieś inne życie. Tam się z nim spotkam i poznam prawdę o jego ostatnich chwilach... A gdy nadejdzie twój czas, odszukamy cię i nie będzie już miejsca na żadne wątpliwości.

Ciekawostki

  • Altaïr wspomina, że Malik i inni asasyni zostali zabici w wyniku rządów Abbasa;
  • Abbas używa ukrytego ostrza. Mimo że nie jest to pokazane, można to dostrzec po braku serdecznego palca;
  • Kiedy w 3. wspomnieniu Altaïra Altaïr idzie na spotkanie z Abbasem, Orli Zmysł pokazuje tylko jego na niebiesko.

Stream the best stories.

Get Disney+