Assassin's Creed Wiki
Advertisement
ACB Shaun Hastings render

Shaun Hastings er en engelsk historiker og medlem av Snikmorderordenen. Han gir støtte til team som opererer rundt om i verden, og holder også kontakt med lederne av ordenen.

I de siste månedene av 2012 hjalp han Desmond Miles med å lage en database over forskjellige personer, steder, hendelser og bygninger han møtte under økter i Animus.

Biografi[]

Opprinnelig fra England, Shaun var interessert, fra en veldig tidlig alder, i det okkulte og livets mysterier. Selv om han først var uvitende om Snikmordere og Templaren, begynte han rundt 15 år å undersøke et stort selskap kjent som Abstergo Industries, og oppdaget og publiserte nyheter mot selskapet, siden han mente det gjorde "ingenting. bra".

Dette førte til at han undersøkte videre og oppdaget den ulovlige virksomheten til selskapet. Shaun tok pseudonymet til "Guy Fawkes", og begynte å spre alt han fant. Han publiserte alle de forskjellige interne prosjektene hos Abstergo i detalj, på de forskjellige nyhetsgruppene, med et forsøk på å finne folk med "historier å fortelle". Shaun var ikke klar over risikoen han sto overfor.

Heldigvis var snikmorder Rebecca Crane den første til å spore ham opp og forklarte faren han var i. Hun prøvde å advare ham ved å fortelle ham at ham gikk mot «feil folk». Shaun trodde imidlertid ikke på henne før han ble oppdaget av Abstergos administrerende direktør, Alan Rikkin.

Kort tid etter, 10. desember 2010, ble Shaun kidnappet av Abstergo. Heldigvis kom Rebecca til unnsetning og hacket overvåkingsdatamaskinen for å lage en falsk forsyningsalarm, og reddet Shaun. Arrangementet er fortsatt et mysterium for Abstergo Industries, ettersom overvåkingsdatamaskinene ble "hacket".

Rebecca kontaktet Shaun igjen, for å rekruttere ham til Snikmorderordenen.

Galleri[]

Trivia[]

Advertisement