Assassin's Creed Wiki
Advertisement
"Familie. Rettferdighet. Ære. Dette er verdiene som styrer bladet mitt. Denne sannheten er skrevet i blod, og skyggene er der jeg slår. Jeg er Giovanni Auditore, og som mine forfedre før meg, er jeg en leiemorder."
―Giovanni Auditore, 1476. [kilde]
AC2 Giovanni Render

Giovanni Auditore da Firenze

Giovanni Auditore da Firenze (1436 – 1476) var en florentinsk adelsmann og bankmann, overhodet for Auditore-familien i Firenze, og medlem av det italienske mordets brorskap . Han er en stamfar til Desmond Miles gjennom farslinjen ,

Giovanni ble oppvokst og trent sammen med broren Mario fra fødselen til å bli en snikmorder, og hadde vært klar over Templarordenen i nesten hele livet. Etter å ha forlatt hjembyen Monteriggioni i ung alder, grunnla han Auditore International Bank i Firenze, hvor han raskt ble en nær venn og alliert av Medici-familien , først og fremst Lorenzo de' Medici .

Giovanni valgte å holde sin sanne natur som en leiemorder hemmelig, med bare hans nærmeste fortrolige som var klar over det. Disse inkluderte Lorenzo, hans kone Maria Auditore og eldste sønn Federico . Hans gjenværende barn - Ezio , Claudia og Petruccio - ble holdt i mørket angående hans sanne tilknytning, selv om han i 1476 forberedte seg på å begynne å trene Ezio på Assassins måter også.

Etter å ha avdekket en Templar- konspirasjon for å overta Firenze, forsøkte Giovanni å forhindre det. Imidlertid ble han forrådt av sin allierte, Uberto Alberti , som i hemmelighet hadde blitt henvendt til Templar-saken og arrestert Giovanni, Federico og Petruccio på falske anklager om forræderi. Giovanni hadde bare nok tid til å lede Ezio til hans hemmelige kammer i familiens hjem , og dermed sette sønnen på veien til å bli en leiemorder, før han ble henrettet sammen med sine to andre sønner.

Biografi[]

Tidlige år[]

"Tu sei un Auditore. Sei un combattente. Perciò combatti!(Du er en Auditore. Du er en fighter. Så kjempe!)"
―Giovanni snakker til Ezio ved hans fødsel, 1459. [src] -[m]

Barnebarnet til Renato Auditore , Giovanni, ble født i Monteriggioni i 1436, to år etter hans eldste bror Mario. Fra en tidlig alder ble både Giovanni og broren hans undervist i snikmorderne , selv om Giovanni også ble undervist i bank og andre fag.  På et tidspunkt i sitt yngre liv i Monteriggioni, utforsket Giovanni også Auditore Family Crypt .

Med tiden forlot Giovanni familievillaen og ble med sin slektning Ilario Auditore i Firenze, som tjente som Gonfaloniere til Cosimo de' Medici. I 1452 møtte Giovanni og giftet seg med Maria de' Mozzi, som han avslørte seg for å være en leiemorder. Etter fire år ble deres første sønn Federico født, fulgt av Ezio i 1459, Claudia i 1461 og Petruccio i 1463.

I 1454 hjalp Giovanni medlemmene av hans brorskap med å håndtere et likklede av Eden . Etter at Mario hadde avdekket artefakten under Monteriggioni, tilkalte han broren sin for å bringe den ut av byen og inn i ordenens beskyttelse.

I 1455 møtte Giovanni først en ung Lorenzo de' Medici, barnebarn til Cosimo. Lorenzo hadde falt i Arno- elven, og ville ha druknet hvis ikke Giovanni hoppet inn og reddet ham. Som et resultat av denne hendelsen ble Lorenzo senere Giovannis nære venn og beskytter; knytte bånd mellom familiene deres.

Rundt 1456 representerte Giovanni Paola i retten etter at sistnevnte hadde drept en vakt som hadde angrepet henne, og klarte å vinne saken på et selvforsvar.  Etterpå sluttet Paola seg til Assassins,  og søsteren Annetta ble en tjener for Auditores.

Giovanni avslørte også etter hvert sin sanne natur som en leiemorder for Federico, som han senere trente på Brorskapets måter, og for Lorenzo, som han påtok seg flere oppdrag bak ryggen til det meste av familien hans.

Forfølger Rodrigo Borgia[]

I 1476 sporet Giovanni opp Rodrigo Borgia , stormester for de italienske tempelridderne , i en florentinsk bakgate. Selv om Giovanni klarte å eliminere to av livvaktene sine og uføre ​​den tredje, slapp Rodrigo. Assassin overleverte deretter den tredje vakten til Uberto Alberti, den nåværende Gonfaloniere i Firenze, for avhør.

Gjennom tortur avslørte vakten at Galeazzo Maria Sforza , hertugen av Milano og en mektig alliert av Lorenzos, skulle bli myrdet av tempelridderne, som Giovanni raskt ble sendt av for å forhindre det. Selv om han dessverre kom for sent til å redde hertugen, var Giovanni i stand til å eliminere noen av morderne hans, mens hertugens livvakter drepte resten.

Med alle hertugens mordere døde, ransaket Giovanni liket av en av leiemorderne, Giovanni Andrea Lampugnani , og fant en pose med mynter stemplet med den bevingede løven i Venezia . Han kjente igjen seglet og dro umiddelbart til byen.

Da han ankom Venezia, infiltrerte Giovanni Basilica di San Marco og avlyttet en gruppe menn som snakket i et rom i nærheten. De to mennene, Marco og Silvio Barbarigo , sendte deretter en kurer, med en melding til sin herre i Roma .

Giovanni valgte å forfølge kureren, før han til slutt konfronterte ham i et bortgjemt område. Etter en lang kamp overmannet han og festet kureren, med det skjulte bladet sitt holdt mot mannens strupe. Imidlertid nektet kureren å svare på spørsmålene hans, og spiddet seg selv på bladet , og etterlot Giovanni frustrert, om enn med et brev forseglet med emblemet til House of Barbarigo . Derfra vendte Giovanni tilbake til Firenze og presenterte brevet til Lorenzo, selv om de fant ut at det var kodet.

Screen shot 2

Giovanni snakker med Lorenzo før han dro til Roma

Den kvelden ble Giovanni innkalt for å møte Lorenzo og Uberto. Før hun dro, minnet Maria mannen sin om at sønnen deres, Ezio, som så på dem bak en høystakk i nærheten, begynte å bli mistenksom over at bankfaren hans måtte forlate hjemmet deres om natten så ofte. Giovanni lovet at han snart ville snakke med ham, og dro.

Da Uberto ankom møtet, hevdet han feilaktig at far Antonio Maffei ikke hadde vært i stand til å dekryptere brevet, og at den eneste handlingen var for Giovanni å levere brevet selv. Giovanni gikk med på dette, og satte kursen mot Roma med en kopi av brevet i hånden.

Giovanni's fight

Giovanni forsvarer seg fra bakholdet

I Roma leverte Giovanni brevet, og fulgte det til det nådde hendene til Rodrigo Borgia. Deretter fulgte han Rodrigo inn i Peterskirken , hvor de to til slutt utvekslet ord. Rodrigo bemerket sin respekt for snikmorderens ferdigheter, og tilbød ham sjansen til å bli med i Templarordenen, slik at han kunne leve for å se den " nye verdenen ." Giovanni nektet, og ble deretter angrepet av Rodrigos håndlangere. Til tross for at han var sterkt undertall, seiret han, selv om en kniv kastet av Rodrigo såret ham alvorlig, og tillot Templaren muligheten til å rømme.

Giovanni kom hjem, hvor kona tok seg av såret hans. I løpet av denne tiden tilsto han for henne at han fryktet attentatet på hertugen av Milano bare hadde vært begynnelsen på en mye bredere konspirasjon . Før han kunne fortsette, ble de to imidlertid avbrutt av sønnen Federico, som advarte ham om at far Maffei hadde kommet med væpnede vakter. Da han ba sønnen om å gi ham dekning, gled Giovanni ut av palasset gjennom en hemmelig passasje i peisen.

Forræderi og henrettelse[]

"Du er forræderen, Uberto - og en av dem! Du kan ta livet av oss denne dagen, men vi vil få ditt i retur, jeg sverger! Vi vil..."
- Giovannis siste ord, 1476 [src] -[m]
Intro Uberto v

Giovanni introduserer Uberto for Ezio på dagen for sviket

Rundt denne tiden fant Giovanni bevis som tydet på at Francesco de' Pazzi hadde begått drap, og derfor fikk han Uberto Alberti til å arrestere ham.  Som et resultat utviklet Francescos sønn Vieri en intens rivalisering med Ezio.

Etter et slagsmål mellom Ezio og Vieri på Ponte Vecchio , skjelte Giovanni sønnen for hans oppførsel da han kom hjem, selv om han bemerket at det minnet ham om seg selv da han var yngre. Deretter ga han Ezio i oppgave å levere et brev til Lorenzo, men ble overrasket over å høre at Lorenzo hadde forlatt byen for en kort stund. Uavskrekket fikk Giovanni Ezio til å levere flere brev, og hente et annet fra et duehus .

Mens Ezio var borte, invaderte væpnede vakter sendt av Uberto plutselig Palazzo Auditore. Som et resultat ble Giovanni og hans to andre sønner arrestert og tatt for å bli fengslet i tårnet på Piazza della Signoria .

Kort tid etter hadde Ezio klart å klatre opp i klokketårnet, der Giovanni ba ham om å hente innholdet som var lagret i brystet hans i rommet bak peisen, og levere bevisene som frikjente ham og familien til Uberto.  Ezio gjorde det, og tok på seg farens Assassin-kapper og utstyr før han dro til Ubertos hjem for å gi ham bevisene.

LMS 1 v

Giovanni og sønnene hans ved henrettelsen

Dagen etter ble Giovanni imidlertid sjokkert over å finne Uberto og Rodrigo Borgia sammen, mens Uberto nektet for å ha mottatt noen bevis. Etter dette ble Giovanni og sønnene hans dømt til døden på grunn av forræderi, men ikke før en rasende Giovanni erklærte at Uberto ville betale for sviket hans med livet sitt, det samme ville hans nye Templar-velgjørere. En forferdet Ezio, som var vitne til prøvelsen nedenfra, ropte at Uberto løy, men var til slutt ikke i stand til å forhindre faren og brødrenes henging.

imer senere skulle Giovanni, Federico og Petruccios kropper kastes i Arno, selv om Ezio var i stand til å hente dem ved hjelp av Cristina Vespucci . Deretter ga han sine avdøde familiemedlemmer en skikkelig begravelse ved å flyte dem ut på elven i bålskip.

Arv[]

Personlighet og egenskaper[]

Trivia[]

Galleri[]

Advertisement