Assassin's Creed Wiki
Advertisement
ACR Kaczmarek v

Clay Kaczmarek, også kjent som Subject 16, var et testemne holdt av Abstergo Industries foran Desmond Miles. Han var etterkommer av både Altaïr Ibn-La'Ahad og Ezio Auditore, Clay var også en snikmorder og var studenten til William Miles.

Biografi[]

Clay var fanget opp av den Templar-støttede organisasjonen Abstergo Industries for bruk i genetisk minne tilbakekallingsprogram. Holdt i Abstergo-laboratoriet til enhver tid av Warren Vidic, ble Clay holdt koblet til Animus i farlig lange perioder, noen ganger til og med dager om gangen. Dette førte til at han led av en alvorlig tilstand kjent som "blødningseffekten."

Gjennom denne blødende effekten begynte Clay å utforske minnene til sine forfedre uten bruk av Animus; men hans manglende evne til å kontrollere disse visjonene tvang ham til en nedadgående spiral av galskap, som til slutt kulminerte i hans selvmord.

Før denne hendelsen ble seksten tvunget til å utforske minnene til sin forfader Ezio Auditore, som templarer visste hadde lokalisert hvelvet i løpet av hans levetid. Imidlertid klarte han aldri å gjenoppleve ønsket minne. Ved å tømme blodet for å male flere kryptiske meldinger på gulvet og veggene i rommene han ble holdt i, drepte Sixteen seg selv for å forhindre at tempelridderne nådde sine mål.

Trivia[]

  • I Assassin's Creed: Graphic Roman i Frankrike synes Subject 16 fortsatt å være i live. Han heter "Michael" der.
  • Kleis forfedre inkluderer også en person ved hoffet til dronning Isabella av Spania og en mann som deltok i slaget ved Gettysburg.
  • Altairs første sønn Darim ligner en påfallende likhet med Clay.
  • Leis kropp ble kastet i Tiberen i Roma av Abstergo. Du kan få denne informasjonen ved å se på avisen som er på en stol ved Clays begravelse i "The Lost Archive".
  • Selv om Ezio også var Kleys forfader, tilbrakte han mye mindre tid med ham enn Desmond.

Galleri[]

Advertisement