Assassin's Creed Wiki
Advertisement
ACi Altaïr Ibn-La'Ahad

Altaïr Ibn-La'Ahad (Arabisk: الطائر ابن لا أحد‎) (1165 - 1257) var en snikmorder på Syria, og fra 1191 til hans død var han mentor for Snikmorderordenen i Levanten.

I løpet av hans tjuefjerde år med å bli snikmorder, vant Altaïr tittelen Master Assassin. Etter hans mislykkede oppdrag, hvor han skal ha skaffet eplet fra clutchene til Robert de Sablé, angrep imidlertid Templarene (for å gjenvinne den stjålne skatten) Masyaf-fortet, hovedkvarteret for Snikmorderordenen, og utsatte hele ordren. På grunn av denne feilen ble Altaïr til slutt nedgradert til rang for nybegynnere.

Han fikk i oppdrag å drepe ni personer som uten å vite det var medlemmer av Templarorden i Det hellige land, Altaïr startet et forsøk på å ødelegge planene deres og frigjøre Kingdom fra korrupsjonen. Under sin søken fikk Altaïr imidlertid vite om et plot som var mer uhyggelig enn han opprinnelig trodde.Da han fullførte oppdraget, lagret han også ordenen til den forræderiske lederen Al Mualim.Altaïr ble deretter mentor og tok snikmordere i en ny, mer hemmelighetsfull retning.

Med Apple i hånden endret Altaïr måtene hans orden levde livet på; å skrive sin fantastiske kodeks for senere generasjoner av ordren å lese.Hans navn ville fortsette å resonere gjennom ordenen i senere år, og påvirke livene til hans etterkommere sterkt i årene som kommer

Galleri[]

Advertisement