FANDOM

Abstergo-FH

Abstergo Industries er et multinasjonalt bedriftskonglomerat og den viktigste fronten for den moderne virksomheten i Tempelridderordenen. Et av de største og mest fremtredende selskapene i verden, Abstergo Industries, eller forgjengerne, var ansvarlig for majoriteten av menneskets teknologiske utvikling de siste årtusenene.

Til tross for at de virkelig bidro til den teknologiske utviklingen i samfunnet, var Abstergo Industries 'primære oppdrag, som diktert av Templar-medlemmene, "ødeleggelsen av Snikmorderordenen, anskaffelse av avanserte teknologier opprinnelig opprettet av den første sivilisasjonen, og etablering av en ny verdensorden ".

I løpet av året 2012 hadde Abstergo Industries utvidet seg til forskjellige virksomhetssektorer og satt opp forskjellige datterselskaper, for eksempel Abstergo Entertainment. Samme år hadde Abstergo Industries blitt undersøkt av den amerikanske regjeringen for eksperimentet "New Fluoride" og skulle få regnskapene frosset, noe som førte til at selskapet måtte fremskynde den planlagte satellittoppskytingen fra Eye-Abstergo.