Assassin's Creed Wiki
Advertisement

[Dit tabblad bewerken]

Database Ottaviano Riario ac2

Geboren: 1479
Beroep: graaf, edelman

Ottaviano ging op negentienjarige leeftijd als condottiero in dienst bij het leger van de Florentijnse Republiek. Hij deed dit op verzoek van zijn moeder, Caterina Sforza, die de banden met Firenze wilde aanhalen. Hij had het bevel over 100 mannen uit Forlì, maar beëindigde zijn contract na een jaar omdat Firenze hem niet kon betalen.

Hoewel Ottaviano is omschreven als vreetzak, hersenloos en een moederskindje, bood paus Alexander VI (Rodrigo Borgia) zijn dochter Lucrezia aan Ottaviano aan. Waarom? Omdat Rodrigo dat soort eigenschappen wel kon verdragen als zijn schoonzoon de sleutel is tot de macht in Forlì en Imola. Overigens was Lucrezia een ware mannenverslindster wiens huwelijken zelden lang stand hielden. Haar (ex)-mannen ondertekenden impotentieverklaringen of verdwenen gewoon. Caterina was zo verstandig om het huwelijk niet te erkennen. Het gevolg was een woedende paus en een aanval van zijn zoon Cesare op Forlì.

Nadat Caterina door toedoen van Cesare in ballingschap ging leven in Firenze, probeerde Ottaviano onder haar hoede de heerschappij over Imola en Forlì terug te krijgen. Hiertoe zocht hij zijn heil bij Julius II, de nieuwe paus. Maar het eind van het verhaal was dat Ottaviano zijn recht op de grond van Riario niet naar Julius zag gaan.

Advertisement