Assassin's Creed Wiki
Advertisement

[Dit tabblad bewerken]

Frannyspng

Geboren: 1459
Beroep: kamerheer en secretaris van de paus

Francesco was de jongste broer van de senator Egidio Troche. Hij werkte voor het Vaticaan en was een vertrouweling van de paus. Zo bespioneerde hij onder andere Lucrezia als zij zich op het platteland bevond. Ook werd hij naar het Franse hof gestuurd om koning Lodewijk onder druk te zetten zijn goedkeuring te geven aan het huwelijk tussen Lucrezia en Alfonso d'Este (de gelukkige echtgenoot nummer 3 wist te voorkomen dat hij werd vernederd of vermoord en bracht het er dus beter af dan Lucrezia's eerdere echtgenoten). In 1502 spoorde Cesare Francesco ook aan om Lodewijk over te halen zijn steun aan de familie Orsini in te trekken.

Het lijkt erop dat ze het daarna minder goed met elkaar konden vinden.

Als kers op de taart werd Francesco gewurgd door Micheletto. Daarna vermoordde Cesare de edelman Jacopo di Santa Croce om onduidelijke redenen.

Toen Francesco's lichaam in de Tiber dreef, vaardigde Cesare een arrestatiebevel uit waarin hij beweerde dat Francesco Rome was ontvlucht. Eén van de allereerste keren dat een sluwe politicus de pers iets op de mouw spelde.

Advertisement