Wikia

Eraicon-AC1Eraicon-RevelationsEraicon-RogueEraicon-UnityEraicon-SyndicateEra-ACiEraicon-The FallEraicon-French ComicEraicon-Employee HandbookEraicon-ACmovieEraicon-AbstergoEraicon-Templars

Alan Rikkin
Assassin's Creed (film) 08
Persoonlijke informatie
Politieke overtuiging
Trouw aan

Abstergo Industries
Tempeliers

In de echte wereld
Komt voor in

Assassin's Creed
Assassin's Creed: The Movie

Acteur

Jeremy Irons (film)

Alan Rikkin is de huidige directeur van Abstergo Industries en een lid van het innerlijk heiligdom van de Orde der Tempeliers.

BiografieEdit

Animus-projectEdit

Hoewel Rikkin nooit met de proefpersonen sprak, was hij wel één van de belangrijkste Tempeliers die een rol speelden in het Animus-project en hun zoektocht naar de delen van het paradijs.

Hij besprak veel dingen met Warren Vidic, de begeleider van de proefpersonen, vooral via e-mails. Rikkin stuurde Vidic de informatie die hij en zijn team hadden verzameld en vroeg hem om feedback. Andere e-mails gingen over de Abstergo-satelliet.

Als directeur bepaalt Rikkin of ze een proefpersoon nog kunnen gebruiken of dat zijn/haar tijd bij Abstergo erop zit. Hij is ook verantwoordelijk voor de communicatie met andere bedrijven en de regering.

Leila MarinoEdit

Lucy Stillman e-mailde Rikkin een keer. Ze vroeg wat er gebeurd was met Leila Marino, een vriendin en ex-collega. Ze kreeg hier geen antwoord op en stuurde Rikkin nog meer e-mails, waarop Rikkin Vidic een waarschuwing stuurde, waarin stond dat Lucy hem niet meer tot last mocht zijn zijn en dat hij anders zelf wel met haar zou afrekenen.

GalerijEdit