Wikipedia
Maszjáftól Firenzéig
F I G Y E L E M!

A cikk a(z) Maszjáftól Firenzéig projekt része, így speciális védettséget élvez. A cikken jelenleg Ezio Borgia dolgozik. Kérjük, csak akkor szerkeszd, ha nem tartalmi jellegű módosításokat kívánsz a cikken elvégezni, hanem csupán apróbb korrigálásokat (pl. nyelvtani hibák javítása)! Részletesebben erről a projektről ezen a lapon olvashatsz.
IkonacacIkonacbhIkonacr

"Nagyon kompakt és könnyű. [...] Az az előnye, hogy több mint egy fegyver, ez többé-kevésbé csendes fegyver."
Leonardo da Vinci, a számszeríjról illetően.[src]
Bez nazwy

A számszeríj egy nagy hatótávolságú fegyver, amely egy állományra felszerelt íjból állt. Kisméretű nyilakat lőtt ki, gyorsabban, mint egy íj. Közelharcban is használni lehet.

Történelme[]

Középkor[]

Altaïr idejében is létezett már számszeríj, de csak a keresztes hadseregben használták. Nem volt nagyon elterjedt technika. Altaïr amikor katonának álcázta magát, a hátára volt csatolva egy számszeríj.

Reneszánsz[]

180px-Constantinople Crossbow

Török számszeríj

Ezio Auditore Rómában a kovácsnál hozzá juthatott a számszeríjhoz, ami 12800 florintsba került. Vásárlás után, a nyilak számát folyamatosan növelni lehetett annak arányában, hogy milyen csomagot vásárolt a szabónál. Minden ilyen alkalommal mikor fokozta tarisznyája méretét 5 nyílvesszővel többet használhatott, ami az alap 15-től egészen 25 darabig növekedhetett. A nagy tarisznyát a szabónál előírt küldetés után lehetett beszerezni.

Használata[]

Lopakodás[]

A számszeríj hasonlatos volt a pisztolyhoz, szintén távolsági fegyverként üzemelt. Sokkal halkabb, de lövéstávolságot tekintve egyenértékű a pisztollyal. Egyik nagy előnye hogy használat közben lehet vele mozogni. A pisztollyal ellentétben ez nem hívta fel az örök figyelmét, így hangtalanul közeledhetett a kiszemelt célpont felé, egy csendes lövés után az áldozat holtan esett össze.

Harcban[]

A lopakodó képességek mellett, csatában is megállta a helyét, csak tudni kellett használni. Közelről veszélyesebb is, hisz képes ellensúlyozni az ellenséges támadást, és a lovasok ellen is nagyon hatásos. Néhány őr is rendelkezett számszeríjjal.

Apróságok[]

  • Az Assassin's Creed trailerben Altaïr számszeríjjal ölt meg egy őrt, ám a játékban nem használhatjuk a fegyvert.

Galéria[]

Forrás[]