Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Ikonac2IkonackrIkonaclIkontrend

Marco Barbarigo (1413–1486), tagja a Templomos Rendnek és velencei Dózse volt 1486-ban.

A gazdag és előkelő származású családhoz tartozó Marco, zsarnokként uralkodott Velence felett, ami zúgolódást váltott ki az emberek körében. Testvére Agostino Barbarigo, unokatestvérei Silvio és Emilio Barbarigo volt.

Életrajz[]

Korai élete[]

Marco a velencei Barbarigo család sarjaként 1413-ban látta meg a napvilágot. Fiatal korától kezdve kényúrként viselte gazdagságával járó kiváltságokat az emberek felett, követelve a teljes alázatot és szolgálatot. Ahogy cseperedett személyiségének-e része dominánsa vált, így hát kevés habozás után csatlakozott a Templomos Rendhez.

Amikor elég idős lett, hogy megértse helyét a világban Marco, azonnal igényt tartott a családján belüli jussára, hisz rokonsága igen befolyásos volt, és a leggazdagabb a velencei nemességhez tartoztak. Mint családjában az idősebb fiú megadták neki mindazt, amit akart – hajókat, aranyat, ékszert.

Kapzsiságát mi sem bizonyította jobban, mint az, hogy egy másik férfitől evette feleségét, bizonyos Carlotta Morot.

Dante árulása[]

"„Emilio: Jó őrt találni, egy unokatestvérben, mennyit fizetsz neki?

Marco: Talán nem annyit-amennyit megérdemel; már kétszer mentette meg az életemet. "

―Marco és Emilio Dantéról beszélgetnek[src]

A barátja és személyi testőre Dante Moro feleségére Carlottára, szemet vetett Marco, ezért megpróbálta a férfit eltenni láb alól, hogy megszerezze magának a nőt. A merényletben Dantét háromszor hasba egyszer pedig fejbe szúrták, azok, akiket Marco küldött a meggyilkolására.

MarcoCarlottaDante-AC2Database

Marco elviszi Carlottat Dantetól

Moro valahogy elmenekült a támadók elől és a majdnem végzetes sebesüléseiből felgyógyult. Igaz nem halt meg, de Marco remélte, hogy a koponyájára mért szúrás hatására elveszíti kollektív tudatát, és mint egy robotot tudja használni.

Marco kényszerítette Dantét, hogy váljon el feleségétől, eztán személyes rabszolgájává tette, majd összeházasodott Carlottával. Házassága alatt a nő sohasem veszítette el a reményt, hogy egyszer majd meggyógyul Dante, és mindenre emlékezni fog.

Dózsévá válása[]

"Rodrigo: És ön sosem kapott engedélyt tervezésre.
Marcobowing-AC2

Marco meghajolva mond köszönetet Rodrigonak

Marco: Bocsásson meg, maestro, csak szolgálni szeretnék. "

―Rodrigo megrovásban részesíti Marcot a terveiért[src]

Mint a legtöbb család a Barbarigok is, részt vett a velencei kormány hatalomátvételében a „spanyol” Rodrigo Borgiával. 1485-ben rokona meggyilkolása után Emilio Barbarigo, Marco, Dante Moro, Silvio Barbarigo és Carlo Grimaldi, találkoztak Rodrigoval és közösen megtervezték az akkor épp hatalmon lévő Dózse Giovanni Mocenigo halálát.

A Templomos Nagymester érkezése előtt Marco azon vitázott a többiekkel, hogy ki kaparintsa meg a dózse megüresedett helyét. Amikor csatlakozott Rodrigo a társasághoz, kijelentette, hogy Marco fogja átvenni Mocenigo után a hatalmat.

Azonban nem tudták, hogy Ezio Auditore da Firenze a háttérből tanúja az eseményeknek és terveiknek.

Halála[]

"Üdvözöllek benneteket barátaim az idei legnagyobb társadalmi eseményen! Legyen akár béke, vagy háború, jólét vagy szűkösség– Velencében mindig lesz Karnevál!"
―Marco beszédet mond nyilvánosság előtt[src]
MarcoBarbarigoGoodbye

Marco utolsó pillanata

Dózseként Marco legtöbb idejét a velencei Palazzo Ducaleban töltötte, és soha sem mutatkozott nyilvánosa. Azonban Ezio szerzett egy „belépőjegyet” Marco személyes báljára. Az Arany Maszk segítségével – amit Dantétől lopott – senki nem tartóztatta fel a bejáratnál.

Azonban miután Moro észrevette a lopást riadóztatta a városi őrséget, és csatlakozott Ezio kereséséhez. Akárhogy is próbálkoztak nem találták az Assassint mert a kurtizánok segítettek neki, hogy elvegyüljön. Ekkor Marco kilépett hajója fedélzetére, hogy megünnepeljék a Karnevált.

Az ünnepség nagyon rövid volt, mert Ezio a rejtett pisztollyal végzett vele. Halála után testvére, Agostino Barbarigo lett az új Dózse. Marcoval ellentétben Agostino támogatta az Assassinrokat.

Külső[]

Marcolineage

Marco beszélget a hírvivőjével a Lineageben.

Marco, egy közepes testmagasságú férfi kicsit görnyedt háttal ez idős és gyenge megjelenést kölcsönzött neki. Leheletfinom szakálla, és hosszú fehér haja a korral való előrehaladottságát jelezte.

Azonos öltözékben járt a nyilvánosság előtt, kalapot is hordott, hogy elfedje ritkuló haját. A hermelinpalástja nemesi mivoltát tükrözte.

Ujjain és nyakán ékszereket hordott, puha tenyerén látszott a kényelmes életmódja, hogy soha nem kellett dolgoznia, viszont ruhája alatt egy idős és kövér ember rejtőzött.

Jellemzők és a személyisége[]

Marco szíve mélyén gyáva ember volt, aki a Palazzo mélyére menekült templomos társaival. Ha veszélyben érezte az életét, és momentán nyilvánosság elé kényszerült, megtévesztés gyanánt mást küldött maga helyett.

Azonban kénytelen volt megmutatnia magát a saját ünnepségén, Marco akkor is tisztes távolságról a hajója fedélzetéről szemléli az eseményeket. Ezért Ezio kényszerűen a rejtett pisztolyt használta a merénylet során, bár az Assassin jobban szerette volna, ha közel tud férkőzni hozzá. Marco tudta ezt így hát távol maradt a szárazföldtől.

Intelligens férfi volt, aki kedvére tudta manipulálni környezetét. Egyszerű szeszélyében gyilkosokat fogadott fel, hogy magáénak tudhassa Dante feleségét. A megtört Motot aki súlyos veszteségekkel de túlélte a merényletet, testőreként használta tovább.

Továbbá Marco nem volt tudatába környezetének, és nem ismerte fel a figyelmeztető jeleket. Kapzsi és hiú természetét mi sem tükrözte jobban a drága ruhák és ékszerek garmada, amit hordott, ez természetesen zúgolódást váltott ki a velencei szegények között.

Utolsó szavai[]

  • Marco: Ne, ez túl korai. Még nem vagyok kész!
  • Ezio: Ritkán vagyunk felkészülve. Che la morte non sia crudele.(A halál nem lesz veled kegyetlen.) Requiescat in pace. (Nyugodj békében.)

Apróságok[]

  • Az Assassin's Creed: Lineageben, Marco Barbarigot Frank Fontaineról mintázták, aki akkor 73 éves volt. Igaz csak rövid ideig szerepelt, abban is egy futárnak adott egy levelet.
  • Történelmileg, Marco nem halt meg a karneválom, de abban az évben jogi vitába keveredett a nemesekkel.
  • Mikor Ezio lelövi Marcot a rejtett pisztollyal, Marco halálakor kilép a szekvenciális Memória áramlásból, bár még Ezio ottmarad és elmondja az utolsó szavakat.

Forrás[]

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Marco_Barbarigo

Advertisement