FANDOM

Ikonac1Ikonacksc

Maszjáftól Firenzéig
F I G Y E L E M!

Ispotályos Rend
Ispotályos Lovagrend
Felépítési információk
Az irányító rangjelzéseNagymester
FőhadiszállásaiAkko, Rodosz, Málta
TársszervezeteiKeresztesek
VallásaRómai katolikus
Történelmi információk
Megalakulásának időpontja1099
További információk
Nevezetes tagjaiNábluszi Garnier Manuel Pinto da Fonseca

Az Ispotályos Lovagrend, más nevén Szuverén Katonai Ispotályos Rend, Jeruzsálemi Szent János Rend Jeruzsálemben kezdte meg tevékenységét a keresztes hadjáratok alatt, majd Rodoszra és később Máltára települt át a székhelye. Ismertek voltak a Kórházak Lovagrendjeként avagy Máltai Lovagokként. A rend Jelképe egy fehér kereszt volt, gyakran fekete háttérrel.

A Kórházak Rendje Jeruzsálemben alapult meg, hogy ellása a szegényeket, betegeket és a Szentföldre érkező sérült zarándokokat, de sokkal inkább militarista szervezet volt a keresztes hadjáratok kezdetén.

TagjaiSzerkesztés

1191-ben a rendnek jelentős volt a jelenléte Akko szegény kerületében. Az Ispotályos Lovagrend nagymestere Nábluszi Garnier volt, aki személyesen felügyelte a kerületben lévő kórházat, és kísérletezett az úgynevezett "betegein", különböző gyógynövény főzetetekkel amiket gyógyszernek titulált.

Ám a Rend katonai szempontból is kiemelkedő volt, s nem csak békés szerepben működött. Számos Ispotályos szerzetes volt a városban aki prédikálásával befolyásolta a helyi lakosságot.

TörténelemSzerkesztés

Harmadik keresztes hadjáratSzerkesztés

Az Ispotályos Lovagrend egyike volt annak a számos hasonló rendnek mely a keresztes hadjáratok alatt alapult meg. Feladatának a szegények, a betegek és a sebesültek ellátást tűzte ki céljául a Szentföldön.

A Kehely felkutatásaSzerkesztés

Akkói emberkísérletekSzerkesztés

1191-ben, a rendet Nábluszi Garnier vezette, aki titokban templomos volt. Azért folytatott kísérleteket a betegeken, hogy hasonló hatást tudjon létre hozni az Éden Almájával. Elég kevés sikerei voltak ezen tevékenységei alatt, s ezeknek a kísérleteknek Altaïr Ibn-La'Ahad vetett végett azzal, hogy végzett a nagymesterrel.

A reneszánsz alatt, az Ispotályos Lovagrend átköltözött Rodosz szigetére, és itt olték meg feltehetően a mester asszaszin Castort. Erre válaszul, Ezio Auditore ide küldött egy csapat török asszaszint, hogy porig égessék a lovagrend várát.

CiprusSzerkesztés

ModernkorSzerkesztés

ApróságokSzerkesztés

  • Az Ispotályos Lovagrend volt az egyetlen olyan frakció mely magas rangú keresztes katonákban nem bővelkedett, eltekintve az informátor célpontoktól.
  • Az Assassin's Creed-ben, minden Ispotályos egységes páncélzatot viselt, feltűnően hasonlót viseltek mint a magas rangú Templomos keresztesek a Szentföldön, a különbség annyi volt, hogy az Ispotályosok a fekete és fehér színt helyezték előtérbe míg a templomos keresztesek a piros - fehéret.
  • Az Assassin's Creed: Revelations-ban, a szimulált Rodoszi Animi Kiképző Program tartalmazz egy Ispotályos várat. A valóságban, a XV. századi Ispotályos lovagok a sziget felett tartózkodtak .
  • Az Ispotályos kapitányok Richard Király mögött a tömegben helyezkedtek el, amikor Arsufban vizsgálódott Altaïr.
  • Az Ispotályos Lovagrend, még mindig létezik, mint Szent János Rendje, de már nem szolgálnak katonai célokat.

GalériaSzerkesztés

AC1_Hospitalier_Soldier.png|Ispotályos katona. AC1_Hospitalier_Sergeant.png|Ispotályos őrmester. AC1_Hospitalier_Captain.png|Ispotályos kapitány.

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Knights_Hospitalier