FANDOM

Ikonac2IkonacrIkontrend

Maszjáftól Firenzéig
F I G Y E L E M!

A cikk a(z) Maszjáftól Firenzéig projekt része, így speciális védettséget élvez. A cikken jelenleg NikitaDragovich dolgozik. Kérjük, csak akkor szerkeszd, ha nem tartalmi jellegű módosításokat kívánsz a cikken elvégezni, hanem csupán apróbb korrigálásokat (pl. nyelvtani hibák javítása)! Részletesebben erről a projektről ezen a lapon olvashatsz.

Girolamo Riario (1443 - 1488. április 14.) Forlì és Imola fejedelme, valamint a templomos rend tagja volt. Riario segítette a Borgia családot, annak érdekében, hogy meghódítsák Olaszországot.

Riario Savonában született Paolo Riario és Bianca della Rovere fiaként, illetve IV. Szixtusz pápa unokaöccseként. 1473-ban Szixtusz átadta neki Imola fejedelmét, mivel összeházasodott Galeazzo Maria Sforza lányával, Caterina Sforzával. Négy évvel később pedig átvette Forlì fölött a hatalmat.

Girolamo az ellensége volt Firenze vezetőjének, Lorenzo de' Medicinek, aki felbérelte az asszaszint, Ezio Auditore da Firenzét, hogy tegye tönkre Girolamo terveit Forlìban és Romagnában.

A haláláig elkezdett egy térképet készíteni a templomos társaival, hogy megtalálják Altaïr Ibn-La'Ahad Kódexének az oldalait. 1488-ban Riario felesége, Caterina - az asszaszin testvériség szövetségese - felbérelte Checco és Ludovico Orsit, hogy megöljék a férjét. Az Orsi fivérek beszivárogtak Riario otthonába, ahol halálra szúrták az uralkodót és kifosztották a lakóhelyét.

A fia, Ottaviano követte Imola és Forlì helytartójaként, az anyjával, Caterina Sforzával, aki a kormányzója lett.

ApróságokSzerkesztés

  • Történelmileg Girolamo Riario az egyik Pazzi összeesküvő volt, munkálkodva Lorenzo de' Medici ellen. Az Assassin's Creed II alatt viszont nem említik, hogy tagja lett volna az összeesküvőknek (habár kiderül, hogy a templomosoknak dolgozik).
  • Romagna bérgyilkolási küldetéseinek néhánya magába foglalja a katonáinak meggyilkolását.
  • Az Orsi fivérekről szóló adatbázisi bejegyzésen kívül Riario látható a játékban (habár csak hátulról). Amikor Ezio és Leonardo Caterináról beszélnek, ő és a férje látható, ahogyan veszekednek a háttérben, Leonardo még megjegyzést is tesz róla a beszélgetésben.

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Girolamo_Riario