Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Az egyházzal már régen is gondok voltak. De azóta, hogy Rodrigo Borgia a pápa,

a kereszténység a mélypontját éli. Istenhez vagyok hű és nem egy bűnöshöz.

Domonkos testvér

A reneszánszban élő Frater Dominicus (Domonkos testvér latinul) egy magyar származású bíboros, aki felismerte, hogy a Borgia-k csakis rosszat jelenthetnek mind a Kereszténységnek, mind Európának. Felvette a kapcsolatot az asszasszinokkal, hogy segítsen nekik a Borgia-k likvidálásában. Információkat szolgáltatott a Testvériségnek,így asszisztálva munkájukat.

Gyerekkora[]

Gyerekkoráról nem sok mindent tudni, mindössze annyit, hogy Magyarországon született és már tizenéves korában papi szolgálatra készült.

Rómában[]

Az ifjú Domonkos eléggé hamar feljebb jutott a ranglétrán és már huszonnyolc éves korában kijutott Romába, mint bíboros. Kedves és adakozó jelleme miatt hamar megkedvelték társai és maga a pápa is. Sokat törődött az hajléktalanokkal, főleg az árva gyermekekkel. Rodrigo pápává válása után két évre megunván a Borgia hatalmat, kapcsolatot kívánt létrehozni az Asszasszinokkal.

Találkozás az asszasszinokkal[]

Nem tudta,hogyan találkozzon az asszasszinokkal, ezért egy időre felfüggesztette elmélkedését az orgyilkosokról. Egy nap amikor a szegény negyedből a Vatikánba tartott (a szegény negyedben adakozott és segített a szegényeken és hajléktalanokon), észrevette néhány bíboros társát a kurtizánok társaságában. Domonkos testvér ellenezte az effajta tisztátalanságot, ezért követte nyomukba eredt, hogy lebeszélje őket a bűnről. Mivel nagy tömeg volt az utcán csak lassan került közelebb társaihoz. Megérkeztek a Virágzó Rózsához, majd a bíborosok bementek a kurtizánokkal. Domonkos nem ment be, már éppen el akart menni az épülettől, mikor egy fehér csuklyás alak jött ki az ajtón. Tudta, hogy ez egy asszasszin, ezért megállította az idegent, aki valójában maga Ezio Auditore volt. Egy sikátorban elmondta szándékait Ezio-nak, de Ezio nem bízott teljesen benne. Auditore beleegyezett a "tárgyalásba" és elmondta Domonkosnak, hogy még naplementekor legyen ott a Tiberis-sziget északi hídjánál. Domonkos megfogadta,hogy ott lesz. Naplementekor ott is állt a hídnál. Egyszer csak kettő fehér csuklyás alak tartott felé, asszasszin tanoncok. Egy kendőt kötöttek a fejére, ha netán kém lenne, ne lássa a rejtekhely bejáratát. A rejtekhelyen mindent elmondott az asszasszinoknak szándékairól és ezeknek okairól. Az asszasszinok elfogadták segítségét.

Munkássága a Testvériségnek[]

Domonkos testvér sok hasznos információval szolgált a Testvériségnek. Segítségével temérdek dolgot tudtak meg az akkori Rodrigo pápáról és a Borgia-k néhány tervéről.

Miután sikerült kiűzni a világból a Borgia-kat, Ezio-ék nagy hálájukat adták Domonkosnak éveken keresztüli segítségéért. Domonkos a Testvériség tiszteletbeli tagja lett.

Későbbi esztendőkben[]

További éveiben jó barátja lett az új pápának is, aki asszisztálta Domonkost a szegények és hajléktalanok segítésében. Domonkost igen megkedvelte Róma népessége. Továbbra is segített amiben tudott, még idős korában is.

Utolsó éveiben nagyon szeretett volna visszatérni Magyarországra, de a pápa megkérte,hogy maradjon, így végül Rómában maradt. Halálos perceiben nem kért mást, mint hogy magyar földön, szülőfalujában temessék el. Kívánsága teljesült, s ezért nem található a Vatikán alatti sírpincében (ahova a pápákat és az ottani papokat temették) Domonkos testvér koporsója.

Advertisement