Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Ikonac1IkonacbhIkonac3Ikonac3lIkonacro

"Sokkal keményebben kell majd dolgoznom ahhoz, hogy felnyissam a szemed, mi?"
―Erudito egy Abstergo ügynöknek[src]
Eruditoindustries

'Erudito Industries' logó

Erudito, másnéven az Erudito Kollektíva egy hackercsoport, mely a templomosok által vezetett Abstergo Industries ellen tevékenykedik.

Bár kezdetben nem lehetett tudnik hogy Erudito egy vagy több személyt takar-e, későbbi bizonyítékok arra utaltak, hogy több, különálló személy együttműködése a valószínű. Ez később bebizonyosodott, mikor felvették a kapcsolatot egy személlyel, aki vonzódott az Abstergo céljaihoz. Ennek ellenére az Erudito Kollektíva tagjait egyesítette közös céljuk, hogy leleplezzék az Abstergo termékei által cenzúrázott igazságot.

Erudito számos kommunikációs formát használt, többek között e-maileket, hogy terjeszzék tudásukat. Időnként tagok közvetlenül felvették a kapcsolatot az Asszaszin Rend tagjaival, így például Desmond Miles-al, valamint az Abstergo Örökség Projektjének vagy Animus Projektjének résztvevőivel.

Története[]

Abstergo Hírügynökség[]

2012 szeptemberében Erudito feltörte az Abstergo Hírügynökséget, kitalált történeteket írva Abstergo alkalmazottak e-mailjeibe. Ezek közé tartoztak tudósítások, miszerint Afrika teljes népességét kiírtotta egy vírus, amerikai emigránsok próbáltak illegálisan beszökni Mexikóba, valamint Amerika filmgyártó cégei bezártak a videójátékok és illegális letöltések terjedése miatt.

Örökség projekt[]

"Meg kell értenie, hogy kapcsolatba lépés ezzel az "Erudito" nevű felhasználóval bűntetést fog maga után vonni."
―Abstergo az ATSz program résztvevőinek[src]

Az Abstergo ATSz programjában (hivatalos nevén az Örökség Projekt) résztvevő ügynökök szemének felnyitása és életük megvédésének érdekében Erudito feltörte magát az ATSz-t, és elkezdett a résztvevőkkel kommunikálni e-maileken vagy akár magukon az emlékek felvételein keresztül. Erudito több, az Abstergo által zárolt emléket is elérhetővé tett, melyek többnyire értékes információkat tartalmaztak az asszaszinokról vagy az Édeni Részekről, például a Lepelről.

Egy ponton Erudito megjegyezte: "Az Abstergo nem fog örülni annak, hogy ezt megmutatom neked, és pont ezért teszem meg. [...] Azt akarják, hogy úgy botolj bele valamibe, hogy ne tudd megérteni, mi is az! Még jó, hogy én is figyelni fogok!" Az érintett memóriát azonban nem sokkal a hozzáférés után letiltották, mivel "külső források megkárosították".

Erudito legtöbb e-mailje elővigyázatlanságukra figyelmeztette az Abstergo ügynökeit, miszerint túlzott önbizalmukkal figyelmet vonnak magukra, vagy gondolkozás nélkül végrehajtják az Abstergo kívánságait. Egy ilyen e-mailben Erudito próbálta megakadályozni, hogy az ügynökök leadják a cégnek géntörténetüket, mivel ez genetikai memóriájuk kíméletlen kibányászásához vezethet az ATSz program kibővítése érdekében.

Idővel Erudito jelenlétét felfedezte az Abstergo, és e-mailben kérdőívet küldtek szét a résztvevőknek (melynek tárgya "BEHATOLÓ" volt), melyben azt kérdezték, mit tudnak Eruditóról. Minden ügynök, aki tudatlanságot színlelt, a következő választ kapta Eruditótól: ":)". Azok, akik felajánlották egy teljes beszámoló beadását a témában, a következő üzenetet kapták az Abstergótól: "Ha le tudjuk követni a mintáit, elkezdhetjük az ATSz-hez való hozzáférésének blokkolását, és folytathatjuk munkánkat további megszakítások nélkül". Ezt Erudito e-mailje követte: "Te feljelentettél engem? Ez fájt. Nem mintha számítana... mérföldekkel ezek előtt az idióták előtt járok. Sokkal keményebben kell majd dolgoznom ahhoz, hogy felnyissam a szemed, mi?".

2011. július 4-én, hétfőn Erudito feltörte az ATSz főoldalát, az Abstergo logót lecserélte annak vörös színű és megtükrözött verziójára, melyen a következő felirat volt olvasható: "-_-Erudito Industries-_-". Emellett megosztották az Isteni Tudomány emlékeit tartalmazó .rar fájlokra mutató linket.

Beavatkozásaik végül a projekt szüneteltetéséhez vezettek biztonsági aggodalmak miatt.

Asszaszin csapatok[]

"Figyelj arra, hogy képben maradj."
―Erudito tanácsa Desmondnak.[src]

2012. szeptember 22-én Erudito e-mailt küldött Desmond Milesnak a Hephaestus E-mail Hálózaton keresztül, melyben megosztották vele csapattársainak e-mailes jelszavait. A mellékelt üzenet azt tanácsolta neki, hogy "maradjon képben", és figyelje a Lucy Stillman, Shaun Hastings és Rebecca Crane között folyó beszélgetéseket.

Animus hackelés[]

Mikor az Abstergo megkezdte az Animus technológiát mint szórakoztatóipari terméket széleskörben értékesíteni, Erudito feltörte a játékosok felhasználói fiókját, hogy felfedje az igazságot Aveline de Grandpréről, mivel az Abstergo "belenyúlt" az emlékekbe, és az asszaszinok ügyének árulójaként mutatta be őt. Erudito visszahelyezte az igazságot a játékba, de ennek megtekintéséhez a játékosnak le kellett nyomoznia és meg kellett ölnie a speciális, "E. polgár" nevű nemjátékos karaktereket.

Az Abstergo többi termékeiben Erudito alkalmat adott a felhasználóknak a videók és a karakterek életrajzainak feltörésére. A feltört videók részben humoros megfogalmazású, vörös színű szövegeket tartalmaztak, melyek leírták az Abstergo valódi céljait. A feltört életrajzok felfedték az igazságot az Animi Avatárok alapjaként szolgáló személyekről, háttértörténetüket kiegészítve és eloszlatva a mítoszokat, felfedve, hogy az asszaszinok vagy a templomosok ügyét támogatták-e, esetleg kívülállók voltak.

Erudito bevezetett egy újabb valutát is a játékba Erudito Kredit néven, mellyel a játékosok az Abstergo Krediteknél sokkal olcsóbban juthattak hozzá tárgyakhoz. Ezek megszerzéséhez valódi pénzt kellett költeni, de alternatívát kínált az Abstergo Kreditekkel szemben, melyek megszerzéséhez részt kellett venni a termékekben.

Apróságok[]

  • Az Erudito latinul azt jelenti: "tudós, tanult ember". Ez összhangban áll a ténnyel, hogy a Kollektíva nagy mennyiségű információt gyűjtött össze az Abstergóról. Ez arra is utalhat, hogy Erudito egy emberbarát szövetség, tekintve, hogy láthatóan minél több mindenre meg akarják tanítani az emberiséget.
    • Eurodito

      Erudito online avatárja

      Mindemellett Erudito online avatárja, az olimpiai láng annak a tűznek a jelképe, melyet Prométeusz adott az embereknek, és ami az emberiség tanulási képességének szimbóluma.
  • ERUDITO betűit felcserélve az UDITORE szót kapjuk, mely egy betű híján kiadja az AUDITORE szót; emellett az uditore a latin auditor, azaz "hallgató, odafigyelő" szó olasz változata.
  • Amikor valaki "lájkolta" a Gamestop Facebook oldalát, egy "Erudito Hálózata" nevű tárgyat kapott az Assassin's Creed: Project Legacy játékhoz, mely tárgy megnövelte annak esélyét, hogy a játékos XP-t, pénzt vagy ritka tárgyakat szerezzen.
  • 2011. január 13-án azok, akik a Ubiworkshopon keresztül megrendelték az Abstergo alkalmazott pulóvert, e-mailt kaptak Eruditótól, mely megmagyarázta a pulóver bináris kódját. A mellékelt üzenet a következő volt: "Elképesztő, hogy néhány kattintás hogy megrongálhat egy teljes gyártási sort. [...] Rejtvényfejtési idő, emberek. Kezdjünk hackelni __-_-__".
    • Az üzenetet a következő utasítások folytatták: kombináld a bináris kódot (01001100 01001111 01000111 01001001 01001110, "LOGIN", magyarul "bejelentkezés") a "www.AbstergoIndustries.com" weboldallal (www.abstergoindustries.com/login), és használd a jelszót (PFRDVJ5aLLg) a belépéshez. Ez alapszintű hozzáférést biztosít a szerveren, mellyel csupán e-maileket lehet elolvasni.
  • Erudito időnként feltöri a datadumpscannert, egy Twitteres adatfolyamot, hogy kapcsolatba lépjen a felhasználókkal. Ez történt 2010. október 15-e pénteken, 2010. október 29-e pénteken, 2010. november 12-e pénteken, 2010. december 3-a pénteken, 2010. december 17-e hétfőn és 2011. június 21-e kedden.
  • 2012. augusztus 8-án Erudito bejegyzést írt az Assassin's Creed Twitter oldalra, melyben a következő volt olvasható: "_-_-_Elment. #16 nincs többé. És most megezdődik a keresés még 1 után _-_-_". Ez Clay Kaczmarek halálának időpontjára és az Abstergo Desmond Miles utáni kutatására utalt.

Forrás[]

Advertisement