Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Ikonacksc
Ikonlezárt

Előző eseményI. Bárók háborúja
Következő eseményA Levantei Asszaszinok hanyatlása
#Dzsingisz kán megölése
IdőszakÉrett középkor
Szemben állókMongolok
Asszaszinok
Dátum1227
HelyszínXia provincia, Xingqing közelében
KövetkezményDzsingisz kán halála
Érintett frakciókAsszaszinok
Mongolok
Érintett személyekDzsingisz kán
Kulán Gál
Altaïr Ibn-La'Ahad
Maria Ibn-La'Ahad
Darim Ibn-La'Ahad
"Azt terveztük Kulán Gállal, hogy behatolunk a mongol táborba, hiszen azt beszélték, a kán maga is ott van."
―Altaïr Dzsingisz kán megöléséről.[src]

Dzsingisz kán megölése egy az érett középkorban történt esemény volt, mely során Darim Ibn-La'Ahad családja, és az Asszaszin Kulán Gál segítségével megölte Dzsingisz kánt.

Utazás Mongóliába

"Altaïr úgy gondolta, hogy Dzsingisz kánt valami, az Almához hasonló dolog segítette. Talán a Kard. Meg kellett róla bizonyosodnia és persze meg kellett állítania a kán kérlelhetetlen előrenyomulását."
Niccolò Polo Altaïr indítékai.[src]

Felkészülvén a keleti kalandjára, Altaïr az Asszaszin Rend vezetését Malikra hagyta, fia, Sef támogatásával, hogy intézzék az ügyeket. Azután megkereste Maria Ibn-La'Ahadot és a fiát Darim Ibn-La'Ahadot, és elhagyta Maszjáfot, keresztülutazott Perzsián, Indián, végül megérkezett a mongol táborba a Xia tartományban található Xingqing város közelébe. Az út alatt, az Ibn-La'Ahad család felvette a kapcsolatot az Asszaszin Kulán Gállal, akinek a segítségével végül betörtek a táborba, ahol a szóbeszéd szerint a kán tartózkodott.

Ezen idő közben, Altaïr feltételezte, hogy Dzsingis Kán tulajdonában fellelhető egy Édendarab, talán a Kard, melyet megállíthatatlan Mongol hadsereg irányítására használt.

A merénylet

Amíg Altaïr és Kulán behatoltak a táborba, Darim talált egy magaslatot nem messze a tábortól, ahonnan láthatta a két asszaszint. Míg a két harcos áthatolt a szigorúan őrzött területeken, Darimra hagyatkoztak, hogy a magaslatról megakadályozza az őröket a riadóztatásban, míg ők ketten el nem érnek a kánhoz biztonságban.

Azonban Altaïr már idős ember volt, így felhívta az őrök figyelmét a jelenlétükre. Kulán Gál mentette meg, mivel Altaïr öreg és lassú volt, egy mongol katonának sikerült megsebesítenie mielőtt Kulán végzett volna vele. Ezután Gál kimenekítette és biztonságba vitte a levantei mestert.

Pillanatokkal később Kulán felvázolta a tervet, miszerint Darim megtisztítja a kán sátrát, merénylet lehetőséget biztosítva ezzel neki. Azonban a kán már tudott az asszaszinok jelentette fenyegetésről és lóháton próbált megszökni. Kulán állította meg, majd Darim végzett vele.

Forrás

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Assassination_of_Genghis_Khan

Advertisement