Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Ikonac2Ikonackr

Maszjáftól Firenzéig
F I G Y E L E M!

A cikk a(z) Maszjáftól Firenzéig projekt része, így speciális védettséget élvez. A cikken jelenleg NikitaDragovich dolgozik. Kérjük, csak akkor szerkeszd, ha nem tartalmi jellegű módosításokat kívánsz a cikken elvégezni, hanem csupán apróbb korrigálásokat (pl. nyelvtani hibák javítása)! Részletesebben erről a projektről ezen a lapon olvashatsz.
"Áldás kísérjen, testvér."
―Darby, miután Ezio megmentette.[src]

Darby O'Callahan testvér (1452-1500) egy ír szerzetes és az itáliai Szent Patrick Rend kolostorának alapítója volt 1494-ben.

Életrajz[]

Korai élete[]

Darby kamaszkorában az ideje nagy részét vadászattal és portyázással töltötte angol településeken. A papírjai alapján kiderült, hogy ez volt élete egyik sötét pontja, de már azért eléggé szórakoztató is volt számára.

Szerzetessé válás[]

Amikor Darby kelta származású apja feleségül vett egy katolikus nőt, minden megváltozott az életében. "Ő arra kényszerített, hogy dolgozzak a földeken. Nem volt több portyázás, és lányok sem voltak. Földi pokol volt." - írta Darby 1462-ben. Viszont Darby úgy döntött, hogy szerzetes lesz, annak érdekében, hogy elkerülje apját, sőt ezt a tényt az is alátámasztotta, hogy egykor az anyja mondta neki, hogy: "nem kis munka lesz, de az ünnepeket szezonális ünnepekké fogja varázsolni."

Darby csatlakozott a Abbeylara kolostorhoz 1462-ben, és egy ciszterci lett belőle. Végül azonban úgy gondolta, hogy a Rend nagyon szigorú: "Dolgoztunk a földeken hajnaltól estig, Abbot Shaw pedig nem engedte, hogy igyunk, és ami a legrosszabb, hogy a lányok csak apácák voltak. Ez maga a pokol, mint amit valaha is elképzeltem."

Írország elhagyása[]

Darby meggyőzte a társait, hogy csatlakozzanak a domonkosokhoz. 1463-ban Darby elhagyta Írországot, és elutazott Olaszországba: "ahol a gazdák felbéreltek, hogy náluk dolgozzak a földjeiken. Majd, amikor prédikációt adunk nekik, látni fogjuk a szépséget, a Lordok aranyát és a gazdák feleségeit."

Végül Darbyt kirúgták a Domonkos-rendből 1493-ban, mivel többször is megpróbálta becsapni a városlakókat, míg ő ivászattal töltette az idejét.

Romagnai kolostor[]

Darby elköltözött Romagna vidékére 1494-ben, hogy a Szent Patrick Rend tagja legyen egy elhagyatott templomnál. Azonban ő nem járt sok sikerrel.

Valószínűleg ugyanebben az évben, vagy röviddel ezt követően, Darbyt megtámadta egy csoport katona. Szerencsére Ezio Auditore da Firenze a közelben volt, és megmentette őt a támadóktól. Később Ezio megkérdezte tőle, hogy ismer egy szerzetest, akinek hiányzik az ujja, s Darby visszaemlékezett, hogy látott egy embert Forlì apátságánál.

Halála[]

1500-ban Darby meghalt szifiliszben. Testét pedig eltemették egy templom melletti kis temetőben.

Apróságok[]

  • "O'Callahan" egy angolos változata az ír "Ó Ceileacháin" névnek, ami azt jelenti: "Ceallacán leszármazottja".

Galéria[]

Forrás[]

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Darby_O'Callahan

Advertisement