FANDOM

IkonacacIkontrend

Maszjáftól Firenzéig
F I G Y E L E M!

Bazilsizkus (? - 1190) a Templomos Rend vezetője volt 1190-ig.

SzemélyiségeSzerkesztés

Míg Altaïr Jeruzsálembe való utazása során hallott egy Baziliszkusz nevű templomosról, aki ennek a területnek az ura volt és nála volt az egyik kulcsa a Homok templomának. Abban a tudatban, hogy a Kehely még a templomosoknál van, az asszaszin beszivárgott a rendezvényre, mint a király egyik bizalmasa, hogy megtalálhassa a Kehely birtokosát.

Altaïr és a Baziliszkusz szembe került egymással. Az asszaszinnak sikerült legyőzni a templomos vezért, de a Baziliszkusz megszökött, így elvesztette a megoldáshoz szükséges kulcsot.

A három kulcsnak a tulajdonában, Altaïr elutazott a Homok Templomába és beszivárgott abba a terembe, ahol a Kelyhet tartották. Azonban, csak a Baziliszkusz találta ott egy üres láda előtt. Baziliszkusz elkezdett beszólni az asszaszinnak, és tippet adott neki, hogy a Kehely nem egy tárgy, hanem egy nő. Ezután az asszaszin elhagyta a templomot, ami hamarosan magába roskadt.

A következő alkalom, amikor a két férfi találkozott, az a Türoszi templomos erődben volt, ahol Altaïr és a Baziliszkusz újra megütközött egymással; az asszaszinnak sikerült megsebeznie őt. A templomos vezető kénytelen volt elmondania neki, hogy valójában Jeruzsálemben van a Kehely, és Akkot ostromolják. Így az asszaszin felégette az összes hajóját, késleltetve Baziliszkusz útján Jeruzsálembe.

Azonban Baziliszkusz azonnal Alepba utazott, ahol sikerült megszereznie a Kelyhet, miközben Altaïr elterelte Harash figyelmét. Baziliszkusz Adhát a kikötőbe vitte, ahol Altaïr újra szembesült vele. Ezúttal sikerült neki végeznie vele, de Adhát egy másik hajóra szállították, így sikerült megszökniük.

ApróságokSzerkesztés

  • Az 1190-ig évben a Templomos Nagymester pozíció üres volt, és Baziliszkusz volt a legmegfelelőbb erre a pozícióra, de ezt a címet nem kapta meg.
  • A Baziliszkusz név a görög mitológia szerint egy hüllő, mások szerint a Király a görög basiliskos, a basileus kicsinyítő képzőjeként veszik számon. Ez mutatja azt, hogy egy korona szerű tárgyat tettek a fejére.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Basilisk