Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
IkonacuIkonnemjó

Előző esemény1789-es rendi gyűlés
Következő eseményAsszonyok menete
#Bastille ostroma
KonfliktusFrancia Forradalom
Dátum1789. július 14.
HelyszínFranciaország, Párizs és más francia városok
KövetkezményBastille bevétele és lerombolása, a forradalom kezdete
Szemben álló felek

Párizsi milícia
Gardes Françaises

Fájl:Kingdom of France Flag.svg Franciaország kormánya

Parancsnokok

Pierre-Augustin Hulin

Bernard-René Jourdan de Launay

Bastille ostroma alatt azt értjük, amikor a feldühödött párizsi polgárok 1789. július 14-én megostromolták és elfoglalták a Franciaország elnyomásának szimbólumát, a Bastillet.

A börtönt főleg politikai fogvatartottaknak tartották fenn, de az ostrom alatt csupán hét fogoly tartózkodott ott. Közülük kettő a Francia asszaszinok Pierre Bellec és Arno Dorian voltak. A kettejük találkozása után az év májusban, Bellec megkezdte Arno edzését. Amikor a börtönt ostrom alá vonták a franciák, megragadták az alkalmat és megszöktek.

Az ostrom után a Bastille az emberek szemében a Francia Forradalom erejét és elszántságát tükrözte. Az következő hónapokban a hosszú viták után, hogy mit tegyenek az egykori börtönnel, Riqueti de Mirabeau javastlatára lerombolták. Novemberre csaknem az egész erődöt a földdel tették egyenlővé. Július 14-én Franciaországban Le quatorze juillet-ként vagy Francia Nemzeti Napként, a világ többi részén pedig Bastille napként emlékeznek meg.

Galéria[]

Apróságok[]

  • A Bastille ostromát jeleníti meg az Assassin's Creed: Unity világpremier trailere. A trailerben Arno részt vesz az ostromban, annak ellenére, hogy a börtönben kellene raboskodnia.

Forrás[]

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Storming_of_the_Bastille

Advertisement