Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
IkonacrIkonackre
Ikonlezárt

Előző eseményLázadás Theodosius kikötőjénél
Következő eseményHarc a Maszjáf kulcsokért
Destruction of the great chain
#A Nagy Lánc elpusztítása
IdőszakReneszánsz
Dátum1511
HelyszínKonstantinápoly, Aranyszarv-öböl
KövetkezményA konstantinápolyi Nagy Láncot lerombolja Ezio Auditore.
Ezio Auditore épségben el tud utazni Derinkuyuba.
Érintett frakciókAsszaszin Rend
Érintett személyekEzio Auditore
Yusuf Tazim
Piri Reis
"A janicsárok láncot feszítettek ki a Haliç (Aranyszarv-öböl) bejáratánál, és teljes blokádot rendeltek el addig, amíg kézre nem kerítettek téged."
―Yusuf Tazim tájékoztatja Ezio Auditorét a janicsárok által létrehozott akadályról.[src]

A Nagy Lánc elpusztítása egy a reneszánsz idején, 1511-ben történt esemény volt, mely során az asszaszin Ezio Auditore elpusztította a konstantinápolyi Aranyszarv-öbölben kifeszített Nagy Láncot, lehetővé téve ezzel kihajózását a városból a bizánci templomosok kappadókiai főhadiszállása felé.

Megsemmisítés és elmenekülés

"Azok a hajók fel vannak készülve. Várnak, hogy megállítsanak. Állítsd meg őket. Addig mi megtisztítjuk a dokkokat."
―Yusuf informálja Eziót az Aranyszarvról.[src]

A találkozást követően, Ezio eljutott a toronyig, ahova a lánc volt kifeszítve. Elvonva az őrök figyelmét, Ezionak sikerült elhelyeznie a bombát, majd rejtett pisztolyával meglőtte a bombát. A robbanás ereje magával rántotta a tornyot.

Ezio egy drótkötélen tovább suhanva elért egy hajót, mely az öbölben állomásozott. Eközben Yusuf és társai megtisztították a kikötőt.

Elérve a hajót, Ezio megölte az őrséget, így szabadon hozzáfért a fegyverhez. Beüzemelve a fegyvert, Ezio megsemmisítette a járőröző flották, kik az útját állták. Az egész öböl lángokban állt, Ezio arrébb lépett a fegyvertől és óvatosan átszelte a lángokat.

Miután Ezio átjutott a lángok tengerén, Piri Reis már várt rá. A kapitány cinikusan köszöntötte az asszaszint. Ezio bocsánatot kért a késésért. Akadálymentes útjuk Kappadókia felé megkezdődött.

Következmény

Kappadókiába érkezve Piri Reis hajóján Ezio megkezdte Tarik kémjeinek felkutatását együttműködés céljából. Azonban nemsokára rájött, hogy Tarik embereinek többségét leleplezték, elfogták és kivégezték a bizánciak. Az asszaszin épp időben érkezett, hogy megmentsen egy kémet, párbajban legyőzve Shahkulut.

Galéria

Forrás

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Destruction_of_the_Great_Chain

Advertisement